Kanalkapteinen Startet 10.Juli.2020 Del på Facebook Startet 10.Juli.2020 Sliter med at automatsikringa til septikpumpa går etter 10 sekunder tømming. Sikringa er vel omtrent fra da Oddvar Brå brakk staven. Bryteren nest lengst til høyre på bildet under, med den fiffige røde sikringsbryteren over. Pumpa funker ellers greit. Kan problemet være at automatsikringa er for liten? Usikker på størrelsen på denne sikringa må jeg innrømme, men hvor stor bør den være? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Brigg Svart 10.Juli.2020 Del på Facebook Svart 10.Juli.2020 Anbefalt sikringsstørrelse står gjerne i instruksjonsboka for pumpa/toalettet. Om en av de andre automatsikringene er av tilsvarende størrelse kan du prøve å bytte mellom de. Slike sikringer kan bli litt «slappe» med tiden. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2020 Del på Facebook Svart 10.Juli.2020 Jeg ville sjekka alt annet før jeg så på sikringen. Særlig om dette har funka før. Kan være noe som er tett eller en dårlig kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 10.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2020 Takk for svar. Ja, skal ta en gjennomgang av ledningsnettet og koblinger også. Tror ikke noe er tett, i og med at den pumper helt fint fram til sikring går. Skal likevel sjekke luftinga til tanken, den har jeg ikke gått over. Hva er enkleste metode for det? Koble fra på tanken og spyle eller blåse gjennom? Skal sies at jeg også har problemer med at sikringen til lanterner går etter ca fem minutter. Så får vel ta en leitejobb her også. Til vinteren satser vi på nytt bryterpanel og en skikkelig gjennomgang... Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Kanalkapteinen Svart 10.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2020 Ser at de fleste av Jabsco sine pumper drar mellom 16A og 20A, mens mange bryterpaneler med automatsikringer har sikringer på 10A. Bør vel med andre ord legge opp en egen bryter utenom panelet som takler dette, forutsatt at det andre er på stell. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.