Jump to content

Ny HT båt, 16-17 fot, f.eks. Skibsplast 490HT, Wesling 16 fot. Forslag?


Quattro

Recommended Posts

Det er en av de typene du viser det jeg tenkte på, men det finnes også en i skum som er litt "fastere" enn disse. Tror det blir litt hipp som happ hva du velger så lenge den trykkes relativt godt sammen.

 

Når det gjelder pumpene - tenker du å koble sammen slangene? Eller det elektriske? Jeg tror det er smart å holde pumpene så atskilt som mulig. Dersom en av dem ryker vil isåfall ikke dette påvirke den andre.

Link to post
Share on other sites

Napoli skrev 59 minutter siden:

Det er en av de typene du viser det jeg tenkte på, men det finnes også en i skum som er litt "fastere" enn disse. Tror det blir litt hipp som happ hva du velger så lenge den trykkes relativt godt sammen.

 

Når det gjelder pumpene - tenker du å koble sammen slangene? Eller det elektriske? Jeg tror det er smart å holde pumpene så atskilt som mulig. Dersom en av dem ryker vil isåfall ikke dette påvirke den andre.

Helt klart få mest trykk slik tetter bedre. Men skal først få skrudd løs side lanternene og få tettet rundt ledningene, da jeg så dråper på ledningene 😊

tenkte evt samme uttak. Men det vil jo påvirke hverandre. Men koble begge pumpene på samme bryter, men med 2 stk sikringer vil gå fint ?

 

Link to post
Share on other sites

I så fall ville jeg brukt veldig korte skruer og mye Tec7... Lim de fast med Casco Marin & Teknikk eller Tec7. Begge disse herder under vann. Bare sørg for at vannet er rent og at området er noenlunde avfettet. For å få vekk vannet i bunnen er det egentlig bare å legge seg til under akterbenken med en svamp og bøtte, og ta tiden til hjelp. Når det er noenlunde tørt (behøver ikke å være helt tørt) tørker du raskt over med aceton og limer på plass pumpene. 

Link to post
Share on other sites

jeg har bare 1 pumpe i min , på styrbordsida. Med 100 kg i sida så renner alt vannet over fra andre sida så det kan pumpes ut :giggle:

Lagde en festebrakett i aluminium som jeg festet til den lille forsterkningen som vel er ment å holde batteriet på plass. 

 

Ellers enig med napoli, unngå skruer så langt det lar seg gjøre

Redigert av ivar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...