Tom Rør Startet 31.Juli.2020 Del på Facebook Startet 31.Juli.2020 Vi er i ferd med å kaste loss på Utsira, og trenger å fylle diesel før vi tar fatt på Jæren. Er det noen som har fylt diesel på Kvitsøy, og som går god for standarden på dieselen der? Jeg skal ha EN 590. Vi har egentlig tenkt å gå inn til Stavanger, men det ser egentlig ut som at Jæren burde tas i dag pga. vind i morgen og søndag. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Tom Rør skrev 27 minutter siden: Vi har egentlig tenkt å gå inn til Stavanger, men det ser egentlig ut som at Jæren burde tas i dag pga. vind i morgen og søndag. Jeg hadde nok også gått i dag. Vinden skal øke og dreie i morgen og du får den rett i fleisen Når det gjelder bunkring er jeg usikker, dog vet jeg at pleier å være hyggelige priser i Egersund.(Selv om dette er et stykke fra der du er ) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Vil tro de på Utsira kan leve med dieselen der ute... Få i dette landet er mer avhengig av båt en de.. Ellers er det vel bunkring i Tananger om jeg husker rett...det er jo ingen omvei ang Jæren.. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Ida Marie III skrev 11 minutter siden: Ellers er det vel bunkring i Tananger om jeg husker rett...det er jo ingen omvei ang Jæren. Tananger har bunkring. Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Det er diesel i Skudeneshavn, gunstig pris også. Vi har akkurat vært i Tananger, så ingen pumpe der? Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
TrikkerN Lønning Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 (redigert) Zhik skrev 4 minutter siden: Det er diesel i Skudeneshavn, gunstig pris også. Vi har akkurat vært i Tananger, så ingen pumpe der? Hotellet ved Tananger har dieselsalg. Redigert 31.Juli.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Hummeren hotell er stengt pga Korona. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
TrikkerN Lønning Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Zhik skrev 5 minutter siden: Hummeren hotell er stengt pga Korona. Ser ut som det er mulig å booke rom i helga, så det tror jeg ikke? Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 (redigert) Tom Rør skrev 1 time siden: Vi er i ferd med å kaste loss på Utsira, og trenger å fylle diesel før vi tar fatt på Jæren. Er det noen som har fylt diesel på Kvitsøy, og som går god for standarden på dieselen der? Jeg skal ha EN 590. Vi har egentlig tenkt å gå inn til Stavanger, men det ser egentlig ut som at Jæren burde tas i dag pga. vind i morgen og søndag. Vi fylte diesel på Kvitsøy på vei hjem fra Sørlandet (ca 2 uker siden). Mener prisen lå rett under kr 10,-. Ligger rett øst for ferjekaien. Ingenting galt med dieselen der, jeg har dreneringsslange i bunn av tanken og sjekker diesel før hver tur så evt vann/dritt blir fort oppdaget. Redigert 31.Juli.2020 av nie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Jeg kan aldri tenke meg at et så værutsatt sted som Kvitsøy tar sjansen på å selge dårlig diesel. Pris er jeg dog mer usikker på, det er neppe billigste sted? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kanalkapteinen Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Gå innom Olav Reilstad på Reilstad, Finnøy. Bra kvalitet og sist jeg sjekket kostet det 8,60 for literen. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Trond123 Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Egersund er vel ikke lenger regnet som "billig", slik de pleide å være. Nå er de vel mer på nivå med Mandal prismessig. Aldri fylt på Kvitsøy selv, men har hørt flere si at både der og Skudneshavn er dieselen ren. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 (redigert) Trond123 skrev 19 minutter siden: Egersund er vel ikke lenger regnet som "billig", slik de pleide å være. Nå er de vel mer på nivå med Mandal prismessig. Aldri fylt på Kvitsøy selv, men har hørt flere si at både der og Skudneshavn er dieselen ren. Prisene varierer veldig. I Kristiansand ligger det fort rundt 10kr/++l Redigert 31.Juli.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Ja, Kristiansand har vel hatt høyere prisnivå enn Mandal en stund nå, etter det jeg har fått med meg. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Tananger har bare diesel på hotellet. Og den er grisedyr! Styr unna! Egersund er heller ikke billig lenger. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
valvolainen Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Fyll på kvitsøy. Gunstig om du bare skal ta transportetappen fra utsira forbi jæren, da passerer du jo vestsiden av kvitsøy uansett, og kan styre rett mot jærens rev derfra uten omveier. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Takker folkens. Skulle spurt i går, da jeg i praksis var på farten da jeg la det ut. Vi gikk til Skudeneshavn, og vi fylte 2x200 liter der, da de ikke hadde EN 590. Etterfyller i Egersund i morgen tidlig, da det er der vi endte opp i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Egersund er ikke billig nei. Lå på ca 10,50 for noen uker siden når jeg var hjemme. Er billigst hos de med innseiling til indre havn. Skiller ca 50 ører i forhold til de på andre siden av havna Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
vestsiå Svart 1.August.2020 Del på Facebook Svart 1.August.2020 heisann , ..... hvis noen tror div diesel ikke holder mål mot vær og vind...... her på vestsiå av karmøy så skjønner jeg ingenting.. hva "Tanken" m flere ikke "leverer" så må jeg si at jeg bekymrer meg mer over motorvalgene......... hobbyfiskere , hobbysjarker , reketrålere , offshore ,., you name it. jeg vet at statoil for en del år siden leverte lav svovel diesel til div båter. dei fikset opp og lærte.. her på sandve på karmøy så har vi storhavet rett inn... har alldri hørt noen som sier at std avgiftsfri diesel ikke duger...... så vil jeg også nevne... kom innom havna her da vel... ingen bunkring ved kai , heller ikke pub eller dusj... men kort avstand til sandvedsanden og fine strender. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.