Jump to content

Er det noen som har fylt diesel på Kvitsøy?

Tom Rør

Recommended Posts

Vi er i ferd med å kaste loss på

Utsira, og trenger å fylle diesel før vi tar fatt på Jæren. Er det noen som har fylt diesel på Kvitsøy, og som går god for standarden på dieselen der?

Jeg skal ha EN 590.

Vi har egentlig tenkt å gå inn til Stavanger, men det ser egentlig ut som at Jæren burde tas i dag pga. vind i morgen og søndag.

Tom Rør skrev 27 minutter siden:

Vi har egentlig tenkt å gå inn til Stavanger, men det ser egentlig ut som at Jæren burde tas i dag pga. vind i morgen og søndag.

Jeg hadde nok også gått i dag. Vinden skal øke og dreie i morgen og du får den rett i fleisen:smiley:

Når det gjelder bunkring er jeg usikker, dog vet jeg at pleier å være hyggelige priser i Egersund.(Selv om dette er et stykke fra der du er :smiley:)

Tom Rør skrev 1 time siden:

Vi er i ferd med å kaste loss på

Utsira, og trenger å fylle diesel før vi tar fatt på Jæren. Er det noen som har fylt diesel på Kvitsøy, og som går god for standarden på dieselen der?

Jeg skal ha EN 590.

Vi fylte diesel på Kvitsøy på vei hjem fra Sørlandet (ca 2 uker siden).

Mener prisen lå rett under kr 10,-.

Ligger rett øst for ferjekaien.

Ingenting galt med dieselen der, jeg har dreneringsslange i bunn av tanken og sjekker diesel før hver tur så evt vann/dritt blir fort oppdaget.

Redigert av nie (see edit history)
Trond123 skrev 19 minutter siden:

Egersund er vel ikke lenger regnet som "billig", slik de pleide å være. Nå er de vel mer på nivå med Mandal prismessig.

Aldri fylt på Kvitsøy selv, men har hørt flere si at både der og Skudneshavn er dieselen ren.

Prisene varierer veldig. I Kristiansand ligger det fort rundt 10kr/++l:thumbsdown: 

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)

heisann , ..... hvis noen tror div diesel ikke holder mål mot vær og vind...... her  på vestsiå av karmøy så skjønner jeg ingenting.. hva "Tanken"  m flere ikke "leverer"  så må jeg si at jeg bekymrer meg mer over motorvalgene.........  hobbyfiskere , hobbysjarker ,  reketrålere , offshore ,., you name it.  jeg vet at statoil for en del år siden leverte lav svovel diesel til div båter. dei fikset opp og lærte..  her på sandve på  karmøy  så har vi storhavet rett inn... har alldri hørt noen som sier at std avgiftsfri  diesel ikke duger......  så vil jeg også nevne... kom innom havna her da vel... ingen bunkring ved kai , heller ikke pub eller dusj... men kort avstand til sandvedsanden og fine strender. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...