Jump to content

Simrad GO7 med C-MAP - hvordan synkronisere mellom plotter og app?


snekkerbod

Recommended Posts

blue moon skrev for 3 timer siden:

Jeg står på liste for å påvirke utvikling fikk jeg til svar litt senere, fikk også tips om å prøve appen Embark, det er forgjengern til Simrad app som

kan brukes med oppdatering 18.3. Noen som har prøvd?


Den ligger ikke i AppStore - tror den har byttet navn til C-Map Boating. Hadde Embark før men ifm en eller annen oppdatering siste månedene ble det C-Map. 

Link to post
Share on other sites

Mange kjøpte GO7 XSE på tilbud en god stund etter at den ble erstattet av GO7 XSR i slutten av 2017.  GO7 XSR er modellen som deler teknologi med GO9 XSE og GO12 XSE, GO7 XSE mangler Ethernet og har mindre minne.

 

Tror rett og slett at de ikke får testet software skikkelig for disse eldre modellene lenger. Siste del av testingen foretas av frivillige brukere som har nå oppgradert til nyere modeller. Da er det tryggere å beholde software som er testet og fungerer enn å sende ut ny software som ikke er tilstrekkelig testet. 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

jørn skrev On 4.8.2020 at 21.37:


Slik jeg har gjort det så langt er å tegne ruter i Cmap Embark nettsiden. Derfra kan man sende gpx filen til sin egen epost. Fra eposten har jeg kopiert den inn på sd kortet og satt den i plotteren. Det har fungert veldig bra. Eneste ulempen er at den sender alle ruter, waypoints osv som man har i Cmap brukeren som 1stk gpx fil, kan ikke sende en og en rute.

 

Dette ble løsningen for meg. Heldigvis nokså enkelt å få GPX-filen importert til plotteren.

Link to post
Share on other sites

abbor skrev On 7.8.2020 at 18.12:

Tror rett og slett at de ikke får testet software skikkelig for disse eldre modellene lenger. Siste del av testingen foretas av frivillige brukere som har nå oppgradert til nyere modeller. Da er det tryggere å beholde software som er testet og fungerer enn å sende ut ny software som ikke er tilstrekkelig testet. 


Veldig irriterende at du skal komme med en god og plausibel forklaring som setter Simrad i et litt bedre lys.

 

Jeg har jo allerede funnet frem høygaffelen :/

Link to post
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...