royaldo Startet 10.August.2020 Link til dette innlegget Startet 10.August.2020 Styrbord eksos tamd71a begynner å bli varmere enn portmaskinen. Cirka 25 grader mer på tomgang. Motortemperaturen stiger over 90 grader når motoren jobber litt. Målt med infrarød temperaturmåler. Impeller ser ut til å være i god stand og det er god passasje i varmevekslere (har hatt toppen av) Bør eksosrøret rengjøres på tamd71 med jevne mellomrom og hvor varmt må eksosrøret holde seg under drift? Bunnen av eksosrøret har nesten samme temperatur som sjøvannet mens toppen er mye varmere. Mangel på kjølevann? Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Eksos røret er som regel forbruksvare, over tid pleier det å ruste og tette for gjennomstrømning av kjølevann. Er nok bare å demontere og inspisere. Tipper feilen ligger der. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
SoBo Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Dette eksosbendet er i rustfritt. Ikke uvanlig at man får litt dårligere kjøling med tiden. (avleiringer på kjølerør i varmeveksler, intercooler) Kjør en systemrens av saltvannsiden til å begynne med . Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.