royaldo Posted August 10, 2020 Share Posted August 10, 2020 Styrbord eksos tamd71a begynner å bli varmere enn portmaskinen. Cirka 25 grader mer på tomgang. Motortemperaturen stiger over 90 grader når motoren jobber litt. Målt med infrarød temperaturmåler. Impeller ser ut til å være i god stand og det er god passasje i varmevekslere (har hatt toppen av) Bør eksosrøret rengjøres på tamd71 med jevne mellomrom og hvor varmt må eksosrøret holde seg under drift? Bunnen av eksosrøret har nesten samme temperatur som sjøvannet mens toppen er mye varmere. Mangel på kjølevann? Quote Link to post
Prolimit Posted August 10, 2020 Share Posted August 10, 2020 Eksos røret er som regel forbruksvare, over tid pleier det å ruste og tette for gjennomstrømning av kjølevann. Er nok bare å demontere og inspisere. Tipper feilen ligger der. Quote Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
SoBo Posted August 10, 2020 Share Posted August 10, 2020 Dette eksosbendet er i rustfritt. Ikke uvanlig at man får litt dårligere kjøling med tiden. (avleiringer på kjølerør i varmeveksler, intercooler) Kjør en systemrens av saltvannsiden til å begynne med . Quote Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.