Grand Banks jr Startet 17.August.2020 Link til dette innlegget Startet 17.August.2020 I dag hentet fisketeamet Tecknotroll hjem en tunfisk, og den er stor også: https://facebook.com/story.php?story_fbid=3525646844121698&id=100000292503797&ref=content_filter Har ikke fått vite vekt ennå. Her ser du hvor de gikk: Fisken ble nok hentet opp i den gule delen av sporet. Ser ut slik. Antar at "krusedullene " i bildet på Facebook viser stedet. Har ikke lagt inn bilder fra Facebook pga rettigheter. Spennende fiske det der ? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Kanalkapteinen Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Heftig! Litt mer info her: https://www.asgeiralvestad.no/full-klaff-pa-makrellstorjen-team-abu-technotroll/ Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Honduras Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Og hvis man skulle dumpe til å få en slik på kroken når man dørjer makrell, hva gjør man da? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Grand Banks jr Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Da tror jeg man kan vinke farvel til fiskeutstyret... ?? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Honduras Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Så binde en stor kulefender i ender på hekla altså, og så bare følge etter et par tre timer :) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Grand Banks jr Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Det er nok en knallplan! For å slite ut fisken kanskje montere et drivanker også? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Honduras Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 (redigert) Hvis jeg har forstått riktig på diverse "Tuna"programmer på Discovery osv, så trenger man store mengder is for å kjøle ned fisken med en gang man får den ombord, fordi den utvikler så mye varme i muskulaturen etter kampen at kjøttet blir raskt ødelagt hvis de ikke kjøles ned. Noen som har fagkunnskap? Er jo en utrolig fascinerende fisk, om den skulle dukke opp i Oslofjorden igjen, slik den var rett etter krigen. Tunfisk på kanskje 4-5kg tror jeg holder for meg og snekka mi.. Redigert 18.August.2020 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
-morten- Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 9 hours ago, Honduras said: Hvis jeg har forstått riktig på diverse "Tuna"programmer på Discovery osv, så trenger man store mengder is for å kjøle ned fisken med en gang man får den ombord, fordi den utvikler så mye varme i muskulaturen etter kampen at kjøttet blir raskt ødelagt hvis de ikke kjøles ned. Noen som har fagkunnskap? Er jo en utrolig fascinerende fisk, om den skulle dukke opp i Oslofjorden igjen, slik den var rett etter krigen. Tunfisk på kanskje 4-5kg tror jeg holder for meg og snekka mi.. Det krever helt spessiell behandling av fisken umiddelbart etter den kommer om bord! Om den bare blir liggende på dørken til man kommer i land er fisken omtrendt null verdt! De båtene som har vært med på prøvefiske må vise til at regler og metoder for å konservere og behandle fisken følges Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bruflaat Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 Honduras skrev for 9 timer siden: Hvis jeg har forstått riktig på diverse "Tuna"programmer på Discovery osv, så trenger man store mengder is for å kjøle ned fisken med en gang man får den ombord, fordi den utvikler så mye varme i muskulaturen etter kampen at kjøttet blir raskt ødelagt hvis de ikke kjøles ned. Noen som har fagkunnskap? Er jo en utrolig fascinerende fisk, om den skulle dukke opp i Oslofjorden igjen, slik den var rett etter krigen. Tunfisk på kanskje 4-5kg tror jeg holder for meg og snekka mi.. Den har vell allerede blitt spotta i Oslofjorden i år så er bare å prøve! Ligger vanvittig med fysisk trening bak for å få en slik i båten og! Ikke lett å spenne musklene konstant i 2t! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 47 minutes ago, Bruflaat said: Den har vell allerede blitt spotta i Oslofjorden i år så er bare å prøve! Ligger vanvittig med fysisk trening bak for å få en slik i båten og! Ikke lett å spenne musklene konstant i 2t! er ikke mye Makrelstørje som går inn i fjorder. I Oslofjorden har det vært en del Pelamide som er en liten tunfisk art i Makrelfamilien Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bruflaat Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 -morten- skrev 15 minutter siden: er ikke mye Makrelstørje som går inn i fjorder. I Oslofjorden har det vært en del Pelamide som er en liten tunfisk art i Makrelfamilien Nei er ikke mange som går inn i fjorder, men det er da noen som gjør dette. Tunnin har det blitt fanget litt av i år. Den du tenkte på kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 Er vel spesifikt stripet pelamide han mener, som det finnes en del av de siste 10-10 årene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.