mons Startet 26.August.2020 Del på Facebook Startet 26.August.2020 Hei Dette kom opp i et garn fra relativt dypt vann. Virker som enslags støpt aluminium med stålbolter. Noen som har formening om hva det kan være? Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bitteliten Svart 26.August.2020 Del på Facebook Svart 26.August.2020 Koøye? Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 26.August.2020 Del på Facebook Svart 26.August.2020 Hadde hjulpet om du også tok bilde fra andre siden :) Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 26.August.2020 Del på Facebook Svart 26.August.2020 Det kan jo minne om en slags luke av noe slag ?!? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
trixie2 Svart 26.August.2020 Del på Facebook Svart 26.August.2020 Offeranode? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 26.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2020 (redigert) Alt er enslags aluminium. Ser ut som et lokk som er boltet inn i enslags ring. Ingen hengsler noe sted. Har fått bildet av en fisker og har foreløpig ikke flere bilder. Hvis man ser på glavaen det ligger på tipper jeg 35 cm i diameter. Redigert 26.August.2020 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Atrox Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Sidecover fra en gammal motorsykkel? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Ser jo litt ut som et koøye eller et mannlokk fra en tank e.l. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Størrelsen minner veldig om en gammel mine da. Jeg ville ha kastet den forsiktig på sjøen igjen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Erik Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Kompasshus ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
mthoms Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Foden til en søjle til en stol, et kompas eller et bord eller ... ? På engelsk en "pedestal base". Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Den siste der kjøper jeg. Inne i basen er det en krans med skruer, så et fundament av et eller annet slag virker sannsynlig på meg. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 index skrev for 4 timer siden: Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 index skrev for 4 timer siden: Størrelsen minner veldig om en gammel mine da. Jeg ville ha kastet den forsiktig på sjøen igjen. 1. Hva er det som minner om en mine? 2. Hvorfor mener du det et riktig å kaste den på sjøen igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 (redigert) Tok et Googlesøk på bilde Ikke verst forslag. Hadde den hvert gammel burde den hvert i bronse, deksel til en lyskaster fra krigen??. Redigert 27.August.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hedwig Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Det blir vanskelig å spekulere uten å vite dimensjoner og med kun ett bilde. Lystkaster fra krigen er det ikke. I så fall lyver bildet fælt om størrelsen. Ser mindre ut enn en aldislampe også. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 27.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2020 Satser på at jeg kan få flere bilder og mål etter helgen. Nå pakker vi for å gå til Grønsfjorden og lete etter et engelsk bombefly i morgen tidlig. Utpå dagen skal vi utfor Lista og lete etter flyet som senket Palatia på 260 m dyp. Etterpå har vi noen heft og vrak rundt Hidra vi vil kikke på. Lørdag blir det dykking på det som ser mest interessant ut. Gleder meg til helgen! Sitér dette innlegget Mons Link to post
Honduras Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Det er mannlokket som sitter på styrbord side på russiske ubåter i Kursk-klassen. Ta et nytt tråldrag litt til babord, så får du opp resten av ubåten.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
index Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Sjøvind skrev for 5 timer siden: 1. Hva er det som minner om en mine? 2. Hvorfor mener du det et riktig å kaste den på sjøen igjen? 1: Størrelsen og formen 2: Booom.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjøvind Svart 27.August.2020 Del på Facebook Svart 27.August.2020 Ok. Jeg skjønner fortsatt ikke hva det er med størrelsen og formen som gjør dette til en mine. Kaste ammunisjon på sjøen er slikt som ble gjort under opprydningen etter andre verdenskrig. I dag ringer man politiet som igjen kontakter Forsvaret som har personell til å ta seg av det. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 27.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2020 Hvis det er koøye burde det vel ha bolter til å feste i skroget samt hengslet luke? Har sett mange miner i Søgne ( ca 30) men kjenner ikke igjen denne delen. Motorsykkeldel ser jeg ikke for for meg, men fot til søyle kan være mulig uten at jeg da forstår hullene i ørene på ene siden. Sitér dette innlegget Mons Link to post
kdtran Svart 28.August.2020 Del på Facebook Svart 28.August.2020 (redigert) Jeg tror det er toppen eller bunnen til ett navigasjonslys. skruene i bakkant stemmer med hvor reflektoren skulle ha stått, og tappene som stikker ut stemmer med innfesting og der en festet stagene som dro topp og bunn sammen mot linsen. Redigert 28.August.2020 av kdtran (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 28.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2020 Kdtran - det høres rimelig ut. Skal vurdere det når jeg får sett på delen. Bilde fra dagens prosjekt. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Roger jo Svart 28.August.2020 Del på Facebook Svart 28.August.2020 (redigert) Det kan være bakdelen på boksen med tråd som vi trådstyrte torpedoene med. mener den ble tredd inn på to stenger og festet med en skrue til baklokket til torpedorøret. I så fall er den fra 68/69. Redigert 28.August.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
VegJoh Svart 28.August.2020 Del på Facebook Svart 28.August.2020 mons skrev for 6 timer siden: Bilde fra dagens prosjekt. Tøft, er det flyet dere leter etter her ? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.