Jump to content

Evinrude E-tec 50 hk 2 takt 2007 modell plutselig tungstartet


svolp

Recommended Posts

Liten oppdatering. Sjekket strømmen og batteriet har 12.7 V og opp til Starter var det 12.5 V så jeg trur jeg setter en knapp på at oljelekkasjen fra påfyllingslokk kanskje har gjort at starteren er defekt? Den var/er bra tilgriset, hele motorrommet fprøvrig. Syntes det så litt vanskelig ut å bytte den på sjøen så lurer på om jeg skal bli taua bort til slippen så jeg kan ta den på tralla og bytte. Kan få tak i en brukt starter og oljetank til 1500kr så lurer på å gå for dette.

 

Mvh Kenneth

Link to post
Share on other sites

Ny oppdatering og nå er gjerne mysteriet løst.

 

Når jeg skrev forrige post kom jeg på en ting om starteren. Hadde en bil i ungdommen der starteren begynte å bli dårlig så da slo jeg i den med en skiftenøkkel helt til den til slutt måtte byttes. Starter dog maaaange ganger med denne metoden.

 

Jeg tenkte kanskje det kan funke på båten også? Jeg kjørte ned igjen. Slo til den tre ganger med skiftenøkkelen og vipps, så startet den på første forsøk som ingenting hadde skjedd.

 

Kan jeg konkludere nå at det er starteren som er defekt?

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...