Jump to content

Trekker startmotoren til en Suzuki DF150 mer enn 250 ampere?


Mastiff

Recommended Posts

@abbor Hovedstrømmen til motoren skal som sagt ikke gjennom Biltema-bryteren, bare resten av greiene om bord. Det er så pass lite strømkrevende at en 60 ampere sikring holder i massevis, og den strømmengden frykter jeg ikke for på en Biltema-bryter.

 

@ebonita Ser ut som en fornuftig løsning. Jeg vurderte noe sånt på teinehaleren, som er det mest strømkrevende jeg har ut over motoren, men jeg har jo den bare tilkoblet under bruk og det er en kontakt på den som ikke tar så mange sekundene å trekke ut, så jeg lot være. Men der jeg har den bryteren som satte i gang denne tråden, er det ikke plass til noe sånt, bare den typen jeg monterte.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at slike hovedbrytere svekkes over tid, med resultat økt indre motstand. 

 

Burde være mulig å filme bryteren med IR kamera under start for å se om den blir nevneverdig varmere...? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

sant nok , om ikke like fancy  :giggle: 

Om man måler når bryteren er ny, så kan man jo ta en sjekk etter etpar år, og bytte bryteren før det blir helt krise  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...