Jump to content

Draco 20 med 225hk utenbordsmotor?

cheetah

Recommended Posts

225 på Draco 20 med Aqualiftskrog har jeg ikke helt trua på. Det står jo også i annonsen at den ble i største laget. Min med 100hk er jo undermotorisert, men 225 tror jeg man får utnyttet dårlig på det skroget. På GT skroget derimot burde saken være en helt annen. 

ivar skrev for 11 timer siden:

Draco 20 kom med 2 ulike skrog, GT og Aqualift.   GT skroget har dyp v-bunn hele veien og burde takle 225 greit. Aqualift har som navnet tilsier, mer løft i hekken  :

Musling 430 med 60hk yamaha 2-t, hvilken propell? - Side 10 - Båtforumet -  baatplassen.no. Din hjemmehavn på nettet!

Båten til venstre er veldig interessant. Det der fanger min opmærksomhet er at "vinduet" i agterspejlet er større end vanlig GT. Det er faktisk veldig lik agterspeilet på den oransje Dracula racingbåt. Er båten på billedet i nærheten av deg ? I så fald vil det være interessant at måle længden på den. Eg har fået fortalt at Dracula 2 (oransje) er et forlænget 2000 GT skrog. På en gammel film fra et løb i England i 1970, ser man at agterspejlet ikke er lik vanlig GT. 

2000_GT.jpg

1970Cowes-Torquay.JPG

Redigert av Draco_1 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...