Jump to content

Oppussingstråd Nidelv 24


N24 Md17

Recommended Posts

N24 Md17 skrev On 26.11.2020 at 23.14:

Vurderer samme løsning. Har et ok tilkappet vegg-vegg teppe, så det har mindre betydning med utseende. Er klar over at "teppebåter" er delte meninger om, mest negative.. 😉 Mener uansett at det er uhyre praktisk, og rolig/lunt. Så teppet blir... Men hvordan er det med laminatet, holder det seg ok pent i det fuktige miljøet? 

Dette med teppe i båt er jo spennende. Jeg fikk lekkasje fra Eberen som dengang var montert inne i lugaren, merket lukten men tok sin tid før lekkasjen ble lokalisert. Teppet måtte ut men fikk en ide om å bruke høytrykkspyleren på redusert kraft noen ganger og fikk det luktfritt men var tidkrevende. Dette er et kvalitetsteppe som tydeligvis tåler det meste, og jeg som den gnier jeg er slapp å kjøpe nytt :giggle::flag_bp:

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Update etter lang tid: Er avogtil andre prosjekter og ting som krever oppmerksomhet. Motor og girer nå "light" overhalt, pakket om og malt opp. Reingjordt og sett over, nye pakkninger og simmerringer. Honet og byttet stempelringer, samt injektorer. Håper på lettere gange og mindre sur røyk. Kjøleanlegg reingjordt grundig. Gjenstår å bygge over til el. fødepumpe, så oppstart. 

IMG_20210316_214422.jpg

IMG_20210316_214414.jpg

Link to post
Share on other sites

Våtromslim ja, Casco sitt. Håper det blir ok på tross av at eg sleit med å få temperaturen opp 18 grader som det MÅ være iflg spannet.. 😉 Tok ikkje vinduskarmene av, kutta fine kanter og skvisa trekket inntil, festet med Gaffa som eg fjerna etter ca 1t. Holder limet så blir det bra 😀

Link to post
Share on other sites

Imponerende innsats! Dette blir jo en helt ny båt!
Jeg fusker også i sløydfaget, og har noen spørsmål:
Hva bruker du for å skjære til platene?

Det ser ut som furu kryssfiner; hvilken kvalitet har du kjøpt inn? 
Skal du forsøke å få «Teak-utseende»?
Kommer du til å bruke pigmentert olje, eller kun «naturell»?

Kommer du også til å male noen plater hvite?

 

 

Link to post
Share on other sites

Hm, er usikker. Owatrol D1 + en mørkere beis! + Owatrol D2. Er planen pr nå. Tar gjerne imot inspill!!

Platene sages med skinnesag/stikksag! /håndsag! /Fein. Alle skjulte plater og endeved males ja. IMG_20210419_234913.jpg.f7f2d57049d7e46f7bf47b9e4d9beccd.jpg

Idag laga eg motorkassen. IMG_20210419_234905.jpg.4348a01c86c85e1e77fb047647fb1d93.jpgDet er snart så det minker på plater som gjenstår å kopiere. Alle dører+ de to små benkeplatene så har eg det sånn ca. Pantry +motorkasse ser sånn ut:IMG_20210420_004603.jpg.f2c452a2035cb923ec2880e5b1d728f3.jpg

Link to post
Share on other sites

N24 Md17 skrev for 20 timer siden:

Ferdige dørplater, lager også en ekstra, romslig luke inn fra toalett til bak instrumentpanelet, for tilkomst sikkringer og annet elektrisk

IMG_20210424_235621.jpg

Hvilken løsning blir du å for her? Hengslet og lydisolert? Har ikke helt bestemt meg selv ennå 😅

 

PS! Noe misunnelig på det "verkstedet" du har til rådighet! 

5810D74D-BF17-447D-8E10-D063C6E126B1.jpeg

AF65FB89-3C52-488F-ABAA-A60E01787287.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...