Jump to content

Bayliner 3270


jdahl

Recommended Posts

Hei alle sammen, har gjort no sprøtt, galskap vill jo mange si, men jeg har kjøpt meg båt som ligger i florida, en bayliner 3270 med 2 stk 110 hk hino diesel, og usett da!!!!! masse bilder og x antall teleskritt

men nå er det gjort fikk den billig av en som er pernsjonert og sliter med helsa, så den trenger jo en del fiksing, men motorene er solide har jeg hørt så jeg får håpe på det beste.

 

MEN jeg har jo aldri sett en sånn båt i virkeligheten, er det noen som har erfaring med denne båt typen.

Jeg vill ikke høre masse dritt om bayliner, har en 2655 1988 mod som har vært bra, så jeg har bare gode erfaringer med den, MYE BÅT FOR PENGENE-

 

MEN nå vill jeg høre om 3270 og hino diesel

 

Masse båt hilsen Jdahl

Link to post
Share on other sites

Jeg var alvorlig nære på å kjøpe en lignende med 2x220 hk Hino for et års tid siden. Det strandet på kontrakten til importfirmaet.........

 

Etter å ha vurdert hundrevis av båter var Bayliner 3270 og 3486 absolutte favoritter. Ser ut til å være både praktiske og pene men jeg har aldri vært ombord......

 

Gratla med båten, håper det går greit med import og denslags!

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hallo, båten blir sendt i førsten av neste måned, det er litt jobb for de må plukke ned flybridgen, og så har jeg bestilt en henger til den, og den er vist klar om ca en uke, fant ut at med henger var jeg spart for mange løft og det kan bli et problem på lastebil pga høyden, og hengeren kan jeg jo bruke som opplagshenger eller jeg kan selge den.

 

båten må jo fikses litt, men motorer skal være bra litt røyk ved oppstart og ikke no ellers, jeg bør vell sjekke geara på denne, det er HURTH 360A, jeg kjenner ikke disse, men er sugen på opplysninger

motorer er WO4D HINO / U.S. MARINE DIESELS.

Link to post
Share on other sites

det er litt jobb for de må plukke ned flybridgen

Flybridgen monterer du iløpet av ett par dager, du trenger skrutrekker, silikon og en truck. Få av gammel silikon først. Eventuellt kan du få de som transporterer båten til deg å heise flybridgen opp med en gang.

 

og så har jeg bestilt en henger til den, og den er vist klar om ca en uke, fant ut at med henger var jeg spart for mange løft og det kan bli et problem på lastebil pga høyden, og hengeren kan jeg jo bruke som opplagshenger eller jeg kan selge den.

Vet du hvem som kan dra disse hengerene i Norge? Båten er vel mellom 3 og 3.5 bred?

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Grattis med 3270, en av mine absolutte favoritter uansett størrelse og årgang.

Den klassiske og særpregede linjeføringen gjør at du aldri er i tvil om hvilken båt du har med å gjøre.

Vi har også meget gode erfaringer med Bayliner.

Hino: Som alt annet Toyota står bak er dette suveren kvalitet. Bayliner importerte Hino industridiesler fra Japan og lot sitt eget selskap US Marine foreta mariniseringen, derfor heter de US Marine i båtene. Typisk nok: Hvis det er problemer med en Hino er det som regel relatert til mariniseringen.

For å illustrere: Jeg hadde heller ikke hørt om Hino før vi kjøpte Bayliner og fikk tips om å ringe Bolga Marine i Bodø for informasjon. Da jeg spurte om tilgangen til reservedeler fikk jeg til svar at det hadde han ingen anelse om, det hadde aldri vært spørsmål etter det. Inntrykket etter samtaler med andre Hino-eiere bekrefter at det må være noe av det beste som er produsert.

Sjekk linken som Trophy har lagt ut til Baylinerklubben i USA. På forumet er det en kar som kaller seg Dr. Hino som kan det meste om disse motorene.

Legg også merke til at Baylinere med f.eks Cummins er overrepresentert på "problemløsersidene" i forhold til de som har Hino i kjelleren.

 

Lykke til med båten og de svartmalte!

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Link to post
Share on other sites

Hino: Som alt annet Toyota står bak er dette suveren kvalitet.

Nå, det var vel å ta i en god del!

Toyota er ikke bedre enn andre når det gjelder den fysiske kvaliteten på ting.

Den opplevde kvaliteten derimot er de dyktige på!

Det skyldes blant annet motorskift som kunden aldri får vite om, og andre ting kunden ikke får vite om..

 

For å gjøre en liten test kan du ta en titt på Toyota Avensis 1,6 liter, se på 10 biler, noter motornummeret, og sjekk hvilken motornummer det var på motoren som satt i når den var ny.. Ca 7 av bilene vil statistisk sett ha byttet motor minst en gang!

 

Toyota skal ha skryt for et utrolig bra serviceapparat, mye bedre enn alle konkurrenter.

Link to post
Share on other sites

Toyota er ikke bedre enn andre når det gjelder den fysiske kvaliteten på ting.

Her er jeg totalt uenig. Toyota har ekstrem kvalitet. Evighets maskiner.

Hvis de har hatt problemer med 1,6 litern på Avensis, må dette være unntaket som bekrefter regelen.

Og du kan banne på at eventuelle problemer er rettet opp på det de setter inn igjen.

Dette du inseminerer bekrefter for meg bare seriøsiteten til Toyota. :yesnod:

 

 

Link to post
Share on other sites

Dette du inseminerer

Noen som blir inseminert her? :lol:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Anonym:

Toyota er ikke bedre enn andre når det gjelder den fysiske kvaliteten på ting.

Den opplevde kvaliteten derimot er de dyktige på!

 

Den fysiske kvaliteten til Toyota er så godt dokumentert verden over at det neppe er diskuterbart.

Når det gjelder rust derimot har alle japsene en vei å gå.

 

Kan heller ikke være enig i at den opplevde kvaliteten på Toyota skal være så bra. Jeg vil si stikk motsatt, bilene virker triste, plastpreget og fullstendig sjelløse.

 

Hvis 70 % av Avensis 1,6 har skiftet motor minst en gang er det en sensasjon.

Sikker på at du ikke blander med Mitsubishi som fikk milliardbot av EU for å holde på akkurat som du beskriver?

 

Når det gjelder røyk ved oppstart er det et kjent fenomen.

Ved å ikke gi regulator ved oppstart unngår jeg røykproblematikken.

Det som er synd er at Bayliner ikke lenger leverer Hino i sine båter, nå går det mest i Cummins og Caterpillar. Som jeg ser det er amerikansk båt med japsemotor det beste fra 2 verdener.

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Link to post
Share on other sites

Hino har hatt samarbeid med Toyota siden begynnelsen på 60 tallet og ble et datterselskap i 2001.

Om motorene er basert på Toyota eller omvendt vet jeg ikke, men kvaliteten er den samme.

En kar jeg traff på kaien i sommer mente at W06D-TI-II som står i vår båt er bygd på samme blokka som er drivkilden i legendariske LandCruiser HJ60, "TalibanCruiser".

Dette er bilen som brukes der alt annet tar slutt! Jeg hadde gleden av å eie en HJ60 for noen år siden og det går ikke en dag uten at jeg angrer på salget..........

Uansett, i bilen var det tatt ut 105 hk på 4 liter med rent sug!!

I båten er det tatt ut 310 hk ved hjelp av pustehjelp og nedkjøling og slagvolumet er økt til 5,7 liter.

Begge motorene er i særklasse det mest driftssikre jeg har hatt!

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Link to post
Share on other sites

Hei, det ble litt av en diskusjon om hino, men jeg tolker at det er bra motorer som står i båten, jeg har ikke noe erfaring med aksling og gear, kunne tenkt meg og få sjekket dette før sommersesongen, det er skiftet noe med akslingen så den er i god stand, men geara er ikke sjekket, hva bør gjøres med disse er av merke. HURTH 360A,

så har noen no tips hva jeg bør gjøre med dem så si i fra

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt. Har også selv vurdert å ta hjem båt fra andre siden av dammen. Det hadde vært interessant å høre hvordan alt går med hensyn til frakt, papirer, registrering etc. Hold oss gjerne oppdatert. :smiley:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Nå, det var vel å ta i en god del!

Toyota er ikke bedre enn andre når det gjelder den fysiske kvaliteten på ting.

Den opplevde kvaliteten derimot er de dyktige på!

Det skyldes blant annet motorskift som kunden aldri får vite om, og andre ting kunden ikke får vite om..

 

For å gjøre en liten test kan du ta en titt på Toyota Avensis 1,6 liter, se på 10 biler, noter motornummeret, og sjekk hvilken motornummer det var på motoren som satt i når den var ny.. Ca 7 av bilene vil statistisk sett ha byttet motor minst en gang!

 

Toyota skal ha skryt for et utrolig bra serviceapparat, mye bedre enn alle konkurrenter.

Dæven, jeg vet hva slags bil det blir neste gang!

 

Tenk å få ny motor på hver service da, også kostnadsfritt!!

 

SeRiØsT.....

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei litt oppdateringer på importen.

problem 1.

båten veide mer (tot 7500kg)enn de som bygde hengeren fikk beskjed om, så de kunne ikke bruke den, hjelp har jo betalt den. men den kunne bygges om. heldigvis, kostet $900 ekstra.

 

Båten står på den nye hengeren nå og er på vei til shipping havna i skrivende stund.

jeg har 2 valg, demontere fly og legge denne på dekk, kostnad 5000 nok

alt 2 la den stå på,merkostnad frakt 10000 nok

det skiller 5000 og shippe den med, ER DET VÆRT 5000nok og slippe og montere den hjemme?????

tenker jo på større mulighet for skader, kabler og dill som kan bli krøll, HVA SYNES DERE.

 

Ellers virker selgeren veldig seriøs, han fortalte hadde fått vannlekkarsje i motor på vei til marinaen, men utbedret dette før han sendte båten avgårde.

 

Hilsen Jdahl som går litt i tåke om dagen, mye og tenke på :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...