Jump to content

Bayliner 3270


jdahl

Recommended Posts

Hei, vet ikke helt hva firmaet heter det er noe en kamerat har hjelpt meg med, men det har noe samarbeidspartner til et engelsk firma tror jeg, kan sjekke litt på det, har ikke hat mulighet til og sitte og granske båt og papirer enda, litt mye jobbing nå, men har tatt fri i rom julen, håper på litt kvalitets tid i båten da, det er jo mye jeg må finne ut av, jeg betalte 9000 sek men så var det 3000sek for noe også, har ikke helt styringen enda, noe er jo for jobb med modifikasjoner også, men tror det var en grei pris.

 

ET SPØRSMÅL det er 2 stk ac/heater i båten kan denne brukes når båten ligger på land, jeg vet det er en sirkulasjons pumpe på vann når ac går, vet jo ikke helt åssen dette virker.

 

Tengte jo at jeg kunne bruke varmeren når jeg skal jobbe i den i vinter???? går det tro :crazy:

 

Ja deilig og endelig sove godt, :sleep: endelig :wink:

Link to post
Share on other sites

jeg betalte 9000 sek men så var det 3000sek for noe også, har ikke helt styringen enda, noe er jo for jobb med modifikasjoner også, men tror det var en grei pris.

IMCI tar 1000 euro for å gå gjennom papirene og godkjenne de så da har du isåfall fått det meget rimelig.

 

ET SPØRSMÅL det er 2 stk ac/heater i båten kan denne brukes når båten ligger på land, jeg vet det er en sirkulasjons pumpe på vann når ac går, vet jo ikke helt åssen dette virker.

Den jeg har ombord benytter saltvann for kjølingen, om det er kaldere enn 5 grader i vannet vil ikke varmefunksjonen virke med mindre du har varmeelement i acen, jeg ville uansett ikke benyttet denne da du må til med vann og det kan bli glatt rundtom etterhvert :-P

 

På clas ohlsson selger de rimelige frost vakter som består av ett varmeelement og beskyttelse (ingen vifte), to slike og det blir neppe minusgrader i båten. Så kan du ha en vifteovn i tillegg når du selv er der for å jobbe :smiley:

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

3 Stk frostvakter er innkjøpt, en i motor rom, en i cabin og en i et teknisk rom med pumper og og varmtvann og septik tank og alle pumper, MEN :eek: det var stivfrossne slanger der.

 

Var ute i dag hadde tint litt opp, vannpumpa virka, tanken var kjørt tom, men varmtvanns tanken var bare kjørt tom ikke drenert så jeg får håpe :confused:

 

tømmepumpa til septikken fungerte også fikk i frosveske nå, samme med drenerings pumpa for dusjen på badet.

 

saltvannslina til ac var fortsatt frossen, hele vannintaket også, får håpe det har gått bra med den :nonod:

 

satte på batteri laderen, for batteriene var rett under 11v, de så ganske nye ut, fant kvitteriner fra 05, så får håpe de har greid seg.

 

fikk sett over båten ganske grundig nå, en del jobb men ikke helt prosjekt, gleder meg til og starte arbeidet nå

 

God Julalle sammen :santa:

Link to post
Share on other sites

Har du noen oppdaterte bilder av skuta å dele med oss ??

 

Ligger båten på vannet ? Hvis så er tilfelle, så er det nesten rart at det er frosset, all den tid tempen på vannet er såpass høy enda (ihvertfall her sør). Jeg har såvidt stående på ei lunk på en 250 w ovn, men har foreløpig ikke vært under 12-13 grader i motorrommet (stort motorrom).

Link to post
Share on other sites

Har ikke tatt noen bilder selv enda, har jo masse fra den gamle eieren da.

 

båten ligger på hengeren i hagen til en kamerat så der er det kaldt.

 

Fant ut at det er gjort en del oppgraderinger på båten de siste årene, full bunnjobb alt gammel bunnstoff var fjærnet og så var den primet, en ny diesel tank etter lekkarsje fra batteri, batterien er flyttet nå.

det var nye hylser på propell akslene.

 

lå med en masse nye smådeler, og så var en del av pumpene fikset på, så jeg har god magefølelse om båten, :sailing:

Link to post
Share on other sites

3 Stk frostvakter er innkjøpt, en i motor rom, en i cabin og en i et teknisk rom med pumper og og varmtvann og septik tank og alle pumper, MEN :eek: det var stivfrossne slanger der.

 

Var ute i dag hadde tint litt opp, vannpumpa virka, tanken var kjørt tom, men varmtvanns tanken var bare kjørt tom ikke drenert så jeg får håpe :confused:

 

tømmepumpa til septikken fungerte også fikk i frosveske nå, samme med drenerings pumpa for dusjen på badet.

 

saltvannslina til ac var fortsatt frossen, hele vannintaket også, får håpe det har gått bra med den :nonod:

 

satte på batteri laderen, for batteriene var rett under 11v, de så ganske nye ut, fant kvitteriner fra 05, så får håpe de har greid seg.

 

fikk sett over båten ganske grundig nå, en del jobb men ikke helt prosjekt, gleder meg til og starte arbeidet nå

 

God Julalle sammen :santa:

Det er godt å høre, fant noen stive slanger hos meg også, spesiellt den for frostvesken til generatoren, den var så stiv at den falt av når jeg tok på den, men det er nok grunnet varme og at det aldri har vert i bruk. Du får se om du får drenert bort alt vannet ombord, med litt varme på så går nok det av seg selv. Høres ut som at du er fornøyd med kjøpet så da er det bare å lage prioriteringer på alle planene du har hatt siden du tok den store avgjørelsen. Jeg gleder meg iallefall til å se bilder, både før og etter!
Link to post
Share on other sites

Hei, har vært litt i båten i jula, ikke blitt så mye jobbing enda, men mye planlegging da :cheers:

 

har tenkt til og begynne med treverket inne, det er jo teak og finer tenker jeg, det meste ser faktisk veldig pent ut, men ved fører plassen var det ikke så pent, var noen lyse striper, så ut som det hadde vært vann lekkarsje, sidevinduene er til og åpnes.

 

mitt spørsmål, alt treverk innvendig er kun oljet, kunne vell tengt meg og fortsatt med det, hva bør jeg gjøre, pusse pent med fint sandpapir for og få vekk møkka noen plasser?

 

bør jeg beise litt for og friske opp gløden og bli kvitt mine lyse striper?

 

tok med kamera i dag, fikk et bilde så flatt batteri hurra.

Bilde

bildet er fra det styggeste delen med striper.

 

ved byssa er også det litt slitt i treverket.

 

HVA SYNES DERE JEG BØR GJØRE??

 

hvor fint sandpapir bør jeg bruke?

Link to post
Share on other sites

Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å beise eller lakke innredningen. Etter min mening er teakinnredningen som Bayliner bruker noe av det fineste som finnes, nettopp fordi den er ikke er lakkert. Innredningen i vår båt så veldig "tørr" ut, hadde mistet gløden og det var spor etter vannlekkasjer og noen striper her og der. Vi fikk tipset fra en annen Baylinerreder om å gå over med vaselinolje. Du snakker om Ekstrem Forandring. I løpet av en halv dag ble innredningen som ny, og da mener jeg som ny. Gløden kom tilbake, striper og lekkasjespor forsvant, og det beste av alt: overflaten er fremdeles matt.

Det du ikke får vekk med olja bruker du fint papir på, husk å pusse med og ikke mot veden.

Vi fornyet vår innredning i sommer og det ser fremdeles like bra ut. Regner med å gjenta operasjonen en gang i året for å vedlikeholde.

 

Lykke til!

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...