Tonga Bill Startet 9.November.2020 Link til dette innlegget Startet 9.November.2020 Hei! Jeg holder på å lage rorblad til min 21 fot Kalmar Snipa av en tykk plate limtre. Jeg har tenkt å mette treverket med rå linolje. Kan jeg forsegle hele rorbladet med Epoxy i etterkant eller blir treverket så "fett" at det vil by på problemer? Takk til den som vil ta seg tid til å svare. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.November.2020 Link til dette innlegget Svart 9.November.2020 Limtre egner seg dårlig under vann. Og olje under epoxy har lite for seg . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wartsila Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 Er desverre enig, enten olje eller epoxi. For å forsegle kan du bruke kokt linolje, den bygger litt hinne. Epoxien vil desverre ikke feste seg. Alternativt mette treverket med flere lag epoxi, da vil roret bli knallsolid! Men avslutt med 2K polyurethan lakk da epoxy ikke har UV beskyttelse. Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.