Kanalkapteinen Startet 18.November.2020 Link til dette innlegget Startet 18.November.2020 Hva i alle dager er dette?? Fant den under ei dørkplate framme i cabinen, i samme rom som trukkvannspumpe og det jeg regner med er en sensor for ekkolodd. Denne rare kladden er tung og kompakt, og kobla til en ganske kraftig kabel. Båten har TV, kartplotter, ekkolodd, men ellers ikke noe fancy elektronikk (som jeg vet om). Er det her CIA plukker opp posisjonen min? Er det en satellittmottaker plasser på en helt utrolig dårlig plass? Den var forøvrig innsausa i noe vaselinaktig fett når jeg fant den løselig teipa til skroget Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Jens_P Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Ser ut som ekkolodd transducer for hekkmontering. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
abro Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Kan se ut som en hekksvinger til ekkolodd som er forsøkt montert innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 18.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Akkurat. Men ser dere den kladden som er festa til skroget i bakgrunnen på noen av bildene? Har en slik det framme, og en i motorrommet. Er ikke dette til ekkoloddet? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Grand Banks jr Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Den løse ekkoloddgiveren kan være en rest fra tidligere ekkolodd. Det andre ser mer ut som en manuell fartsprøver enn en ekkoloddgiver. Har du en "fart i vann" fartsgiver? Har du noen gang sett under den nye båten din? Det kan være et slikt "vannmøllehjul" som registrerer fart gjennom vann. Kan kanskje også være ekkoloddgiver, men da er de ofte vatret opp i forhold til vannspeilet. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
abbor Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Ser ut som en Lowrance 50/200 kHz HDI hekksvinger uten brakett. Ja, det er en svinger også i bakgrunnen. Hvis det er et Lowrance ekkolodd i båten er denne svingeren sannsynligvis en 83/200kHz PD-WBL. 50/200 kHz HDI er en mye bedre svinger for dypere vann, men må hekkmonteres. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Jeg synes det kanskje uansett er en ugunstig plassering av giver til ekkolodd/fartslogg. Vil tro signalene blir dårlige i en planende båt når baugen hever seg. Jeg ville heller plassert de/den lengre bak i båten der skroget er i kontakt med vann hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 Alle over tar feil og du har selv rett. Dette er selvsagt CIA, FBI og NSA som følger med. Etter Trumps overveldende valgseier følger han nå med over alt:) Utstyret er bare utformet for å få deg og andre til å tro at dette er en hekksvinger. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 18.November.2020 Link til dette innlegget Svart 18.November.2020 HansH skrev 2 minutter siden: Alle over tar feil og du har selv rett. Dette er selvsagt CIA, FBI og NSA som følger med. Etter Trumps overveldende valgseier følger han nå med over alt:) Utstyret er bare utformet for å få deg og andre til å tro at dette er en hekksvinger. Noe må jo Illuminati gjøre nå som det er så mye mindre contrails Ser ut som svinger for hekkmontering ja. Kanskje idiotisk spørsmål, men har du fulgt ledningen til den stopper? :) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 19.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 Takk for gode svar og tips, folkens!! abbor skrev for 9 timer siden: Ser ut som en Lowrance 50/200 kHz HDI hekksvinger uten brakett. Ja, det er en svinger også i bakgrunnen. Hvis det er et Lowrance ekkolodd i båten er denne svingeren sannsynligvis en 83/200kHz PD-WBL. 50/200 kHz HDI er en mye bedre svinger for dypere vann, men må hekkmonteres. Jepp, jeg har et lowrance ekkolodd. Må jammen sjekke dette litt... abro skrev for 8 timer siden: Jeg synes det kanskje uansett er en ugunstig plassering av giver til ekkolodd/fartslogg. Vil tro signalene blir dårlige i en planende båt når baugen hever seg. Jeg ville heller plassert de/den lengre bak i båten der skroget er i kontakt med vann hele tiden. Det stemmer godt! Jeg mister dybdelesning når båten får litt fart. Jeg må finne ut hvilke svingere som er aktive, og flytte litt lenger bak tenker jeg. Kommer litt langt ned på (den alt for lange) to-do lista merker jeg... Grand Banks jr skrev for 9 timer siden: (...) Det andre ser mer ut som en manuell fartsprøver enn en ekkoloddgiver. Har du en "fart i vann" fartsgiver? Har du noen gang sett under den nye båten din? Det kan være et slikt "vannmøllehjul" som registrerer fart gjennom vann. Det står en gammel knopmåler i båten som ikke funker, men dette er kobla til et "vannmøllehjul" som er montert lenger akter. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.