Lazyjack Startet 26.November.2020 Del på Facebook Startet 26.November.2020 På mitt Racor-filter (230R)sitter det en liten gummiball/flottør under den store hvite nylonskruen i filterlokket. Hva er funksjonen til denne ballen? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.November.2020 Del på Facebook Svart 26.November.2020 Ballen vil ikke ligge i bunnen om det er vann i filterbollen. Den vil flyte i sjiktet mellom vann og diesel. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 26.November.2020 Del på Facebook Svart 26.November.2020 Hulda skrev for 3 timer siden: Ballen vil ikke ligge i bunnen om det er vann i filterbollen. Den vil flyte i sjiktet mellom vann og diesel. Tror det er skivebom Hulda Slik jeg har fått forklart denne kula så er funksjonen til kula som følgende: »The first misunderstanding about fuel filters revolves around the ball. Many believe the ball serves as a check valve to keep water from going up into the filter element. As the theory goes, the ball is plastic and floats, blocking water. In fact, the ball is aluminum, doesn’t float, and has nothing to do with water. The engineers put it there to prevent fuel from draining out of the filter and back into the supply line when the engine is shut off. The flow of fuel back toward the tank pushes the ball into a seat, acting as a check valve to stop the flow. In some applications, such as when the filter has been installed below the tank pick up, this back flow would not be a concern. But in many applications the filter can be at the high point, and fuel running back to the tank can easily lead to a loss of prime.» Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.November.2020 Del på Facebook Svart 26.November.2020 Ahhh, jeg har en ring med flytefunksjon, som ikke stenger vannutskilleren. Tok en analog kjapp en. Uansett, flyter baller eller ringer rundt, det er vann i dieselen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2020 @navid har rett. Ved nærmere studie og tester ser jeg at ballen tetter for sug fra innløpsslangen, altså slik at diesel ikke renner tilbake til tanken. På bildet er kula tatt ut og ligger oppi plastpluggen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.November.2020 Del på Facebook Svart 26.November.2020 Jeg leste feil. Antok filterbolle. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2020 Hulda skrev 10 minutter siden: Jeg leste feil. Antok filterbolle. Utilgivelig Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.November.2020 Del på Facebook Svart 26.November.2020 Jeg gremmes, dypt inn i sjelen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.