Jump to content

«Lenkearm» sitter fast i styrearm, VP290DP


Kanalkapteinen

Recommended Posts

Etter mye gråt og tenners gnissel har jeg fått ut styregaffel fra styrearm. 
Neste festlige utfordring er å løsne styrearmen fra det jeg kaller «lenkearm» av mangel på et maritimt uttrykk, altså armen som forbinder styrearm med styresylinder. 
Her sitter det to pinner eller «bolter» som forbinder de to, sikret med et låseblikk. 
Er dette kun festet led låseblikk, eller er det noe annet som holder pinnen på plass? Har brukt mye krefter allerede, men er redd for å ødelegge noe, siden VP mener alt baki her er produsert av umulium og priset deretter. 
 

34AA6DAD-2C41-4E20-A80F-DF94F7947965.jpeg.26bec1e8b1115bafd9de52829ae72bda.jpeg

 

Pinnen sett fra undersiden:

704EF501-93BD-4F4B-B39E-7BDABFEEAE3D.jpeg.547ade1c239143164bddef2523411af6.jpeg
 

Noen tips for å få ut festligheten?

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

17 minutes ago, Kanalkapteinen said:

Er dette kun festet led låseblikk,

Ja ... der er hverken gevind eller noget andet. Åbne låseblikket, selvfølgelig, penetrerende olier og, hvis det er muligt, varme. Armen er umulium legeret med aluminium, tappen er en jernelegering og de to materialer udvider sig foskelligt ved varmepåvirkning ... der skal ikke så meget til at bryde bindingen mellem de to.

Redigert av mthoms (see edit history)
Link to post
Share on other sites

mthoms skrev 42 minutter siden:

Ja ... der er hverken gevind eller noget andet. Åbne låseblikket, selvfølgelig, penetrerende olier og, hvis det er muligt, varme. Armen er umulium legeret med aluminium, tappen er en jernelegering og de to materialer udvider sig foskelligt ved varmepåvirkning ... der skal ikke så meget til at bryde bindingen mellem de to.

Tusen takk for svar! 
Da prøver vi med varme.

Jeg fikk de til å løsne fra underdelen av lenkearmen ved å slå inn en kile i «gapet» der, men de sitter fast i overdel av armen.

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...