Kanalkapteinen Startet 3.Desember.2020 Del på Facebook Startet 3.Desember.2020 Etter mye gråt og tenners gnissel har jeg fått ut styregaffel fra styrearm. Neste festlige utfordring er å løsne styrearmen fra det jeg kaller «lenkearm» av mangel på et maritimt uttrykk, altså armen som forbinder styrearm med styresylinder. Her sitter det to pinner eller «bolter» som forbinder de to, sikret med et låseblikk. Er dette kun festet led låseblikk, eller er det noe annet som holder pinnen på plass? Har brukt mye krefter allerede, men er redd for å ødelegge noe, siden VP mener alt baki her er produsert av umulium og priset deretter. Pinnen sett fra undersiden: Noen tips for å få ut festligheten? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
mthoms Svart 3.Desember.2020 Del på Facebook Svart 3.Desember.2020 (redigert) 17 minutes ago, Kanalkapteinen said: Er dette kun festet led låseblikk, Ja ... der er hverken gevind eller noget andet. Åbne låseblikket, selvfølgelig, penetrerende olier og, hvis det er muligt, varme. Armen er umulium legeret med aluminium, tappen er en jernelegering og de to materialer udvider sig foskelligt ved varmepåvirkning ... der skal ikke så meget til at bryde bindingen mellem de to. Redigert 3.Desember.2020 av mthoms (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 3.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2020 mthoms skrev 42 minutter siden: Ja ... der er hverken gevind eller noget andet. Åbne låseblikket, selvfølgelig, penetrerende olier og, hvis det er muligt, varme. Armen er umulium legeret med aluminium, tappen er en jernelegering og de to materialer udvider sig foskelligt ved varmepåvirkning ... der skal ikke så meget til at bryde bindingen mellem de to. Tusen takk for svar! Da prøver vi med varme. Jeg fikk de til å løsne fra underdelen av lenkearmen ved å slå inn en kile i «gapet» der, men de sitter fast i overdel av armen. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
mthoms Svart 4.Desember.2020 Del på Facebook Svart 4.Desember.2020 Jeg kom til at tænke på denne her. Der er rigtigt meget infromation at få: http://www.marinepartseurope.com Specifikt for dit spørgsmål: http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7745630-64-19613.aspx Part #31 og #32 ... Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 4.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2020 Takk igjen @mthoms, det var presis den skissen jeg har leita etter 🙂👍 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.