Jump to content

Hengende støydemping fra motorlokk

Swingswong

Recommended Posts

Hei. 
Ønsker innspill på om dette bare blir tull eller faktisk kan ha effekt. 
Biltema har noen tykke støydempingsplater 

https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/lydisolering/lyddempingsplate-2000018990

Om jeg lager en «kasse» av disse hengende i lokket slik at den lager et slags lokk over motoren, vil det dempe motorstøy eller blir det bare ball?

6AD6E7E8-4C9F-41AD-8A1E-3F574DD03665.jpeg

Tenker du da en "kasse" med vegger som stikker ned, som da vil lukke seg rundt motoren når lokket er nede?

Hvis ja, så kan det hjelpe hvis disse stikker langt ned på sidene av motoren, men da blir det ikke god tilgang på motoren når lokket er oppe :confused:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Vel, noooe effekt er det i det. Men ikke så veldig mye er jeg redd. Skal du få ned støyen så må ytterveggene til motorkassa isoleres, spesielt de som vender mot cabin/dekk. Hvis det er plass til tykkere isolasjon på motorluka så ville jeg ha begynt med det, gjerne med den plata du henviste til. om du så ikke får isolert like mue midt over motoren så hjelper det mye likevel :thumbsup:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Swingswong skrev for 2 timer siden:

Det er vanskelig å måle hvor den kommer fra.

dersom det er resonans / vibrasjonsstøy så har jeg mer tro på tunge dempematerialer, type blygummi enn mengder med skumgummi 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...