Baat_man Svart 22.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Lite oppdatering her, å heller ikke alt for mye fremgang, men har nå fått støpt nye skap/pantry. Gelcoat og første lag polyester/glassfiber lagt. Skroget til pantry renskåret og laget hull til skapet. Ble dessverre i varmeste laget når gelcoat ble smurt så resultatet på den første ble ikke bra, satt seg opp lenge før forventet og nærmest boblet som resulterte i dårlig finish ?. Blir en del pussing å sparkling før montering. Håper den andre blir litt bedre da den ble gjort litt seinere på kvelden i lavere temp + at herder ble redusert fra 2% til 1,5% Men meget fornøyd med støpen, bunnsolid med 6 lag 450g matte med 10-15cm overlapp i hjørnene. Men nå er det dessverre på jobb i havet igjen i 2 uker så blir nok lite båtliv med denne båten i sommer. Fremdeles mye igjen å gjøre å blir nok begrenset hvor mye tid jeg får brukt på prosjektet i sommerferien, da blir det mye tid med familien. Link to post
Baat_man Svart 28.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2022 Ble bråstopp i denne oppussingstråden da hus, jobb og unger tok for mye av tiden. Fant også fort ut at det var tungvidt å jobbe på båten mens den lå på sjøen, så har nå fått kjørt den hjem slik at det er lettere å ta en liten økt i båten innimellom. Ble mye sparkling/sliping av skapene som jeg støpte da det ble en del bobler i gelcoaten sannsynligvis pga for høy temperatur den dagen jeg startet. Men bli bra til slutt håper jeg? Link to post
KC- Svart 28.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 Er vel kjølig nok til å støpe nå, eller? Link to post
Kanalkapteinen Svart 29.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2022 Kult prosjekt og mye bra arbeid på gang? Sprekt å tilpasse båten til kalesjen og ikke omvendt ?? Men ser poenget med å forlenge cockpit litt ja. Hvordan er status nå? Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn