Jump to content

Vedlikehold av Tamd41b


Vestlandssong

Recommended Posts

Hei!

Me kjøpte ny båt på seinhausten, og no klarer eg nesten ikkje å vente på at båtsesobgen skal starte! :-) Men før det skal eg ta vedlikeholdet på motoren sjølv, tenkte eg. Har aldri gjort det før, men har googla og lest ein del, blant anna på båtforumet her. Har fått ein viss oversikt over kva som skal gjerast, men vil gjerne ha innspel. Remser først opp kva som vart gjort i fjor, og skriv deretter kva eg tenker å gjere i år. Vil gjerne høyre om det er noko eg har gløymt å få med, eventuelt om det er noko som ikkje er nødvendig å gjere kvart år. Eg lurer også på om dei ulike delene eg har skrive inn på bilda er korrekt (og ein veit eg ikkje). Det er altså ein Volvo Penta Tamd41b. Blir takknemlig for alle tips som kan hjelpe meg med eit vellukka første vedlikehold. :-)

 

Ny turbo og eksosbend 2020
Skifta kjølevæske 2020
Olje skift på motor og girkasse 2020
Skifta luftfilter 2020
Skifta veivhusfilter 2020
Skifta oljefilter 2020
Skifta dieselfilter 2020
Skifta sinkanode i motor 2020

Skifta impeller i 2019

 

Tenker utføre i 2021:

SKIFTE:

Olje på motor (bør eg ta girkasse også?)

luftfilter 

Veivhusfilter

Oljefilter

Dieselfilter

Sinkanode motor

 

INSPISERE - SKIFTE KUN HVIS SYNLIG SLITT:

Impeller

Drivbelter

Sjekke nivå kjølevæske 

 

 

PSX_20210101_165408.jpg.7736c1d13ec8303db574502a39706d9b.jpg

PSX_20210101_115424.jpg

PSX_20210101_164020.jpg

PSX_20210101_114456.jpg

PSX_20210101_114704.jpg

PSX_20210101_114331.jpg

Redigert av Vestlandssong (see edit history)
Link to post

Grattis med båt!!


Jeg ville bytta impeller uansett hvis du først skal inspisere den. Du må egentlig ta den ut for en skikkelig inspeksjon, da må man gjerne til med ei tang, og en impeller som har fått kjenne verktøy bør byttes.

Min impeller så helt fin ut da jeg kikka inn på den, og gummi var mjuk. Forrige eier sa den blei skifta i 2019.


F86CD6F2-1563-46B4-865D-5580F41E1603.jpeg.686b522a317a9069f5ccfaf4cda0dca8.jpeg

 

47554B7D-569A-46FE-9F25-EDDA0B749B4C.jpeg.33420e287ef5ba9df95d3715a796564d.jpeg

 

Da jeg fikk den ut var det ingen tvil om at den burde byttes... 

4DC54E9B-6052-4B8F-AEFA-C621B9051442.jpeg.8985712124dc9835d88df9e865d5fda5.jpeg

 

Ville også sjekket ventilklaringer, samt sjekket varmeveksler for avleiringer.

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Kanalkapteinen skrev for 9 timer siden:

 

Da jeg fikk den ut var det ingen tvil om at den burde byttes... 

 

 

Ville også sjekket ventilklaringer, samt sjekket varmeveksler for avleiringer.

 

Takk for svar! Det var nyttig å få demonstrert på bildet kvifor ein bør ta ut impelleren for å vite tilstanden. Då skifter eg nok den også, for å være på den sikre sida.

 

Når det kjem til varmeveksleren, pleier du å opne den der den er, eller montere den av motoren først? Eg har ikkje så god tilkomst til den, men kan prøve å få skrudd av lokket for å sjekke. Vil nødig begynne å demontere for mykje uten å ha nok peiling....

 

Ventilklaringer, kan du forklare litt nærmere korleis ein sjekker det?

Link to post

Filen er zip-et, kanskje derfor. 

 

Du kan også laste ned instruksjonsboken fra Volvo Penta ved søk på motorens serienr. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Brigg skrev 30 minutter siden:

Filen er zip-et, kanskje derfor. 

 

Du kan også laste ned instruksjonsboken fra Volvo Penta ved søk på motorens serienr. 

 

Tja, prøvde å unzippe men fekk likevel ikkje opna den av ein eller annen grunn. Men no fann eg ein manual ved hjelp av serienummer på motor, som du sa. Den permen som fulgte med båten, og den instruksjonsboka eg har funne på nettet tidlegare (owners manual) var på berre 45 sider og var veldig lite utfyllende når det kom til vedlikehold. Den eg lasta ned no (instruction book)var på over 240 sider og langt mer detaljert. Mykje meir nyttig. :-)

Redigert av Vestlandssong (see edit history)
Link to post
Vestlandssong skrev for 10 timer siden:

 

Takk for svar! Det var nyttig å få demonstrert på bildet kvifor ein bør ta ut impelleren for å vite tilstanden. Då skifter eg nok den også, for å være på den sikre sida.

 

Når det kjem til varmeveksleren, pleier du å opne den der den er, eller montere den av motoren først? Eg har ikkje så god tilkomst til den, men kan prøve å få skrudd av lokket for å sjekke. Vil nødig begynne å demontere for mykje uten å ha nok peiling....

 

Ventilklaringer, kan du forklare litt nærmere korleis ein sjekker det?

Du kan ta av loket mens vekslaren står på motoren for å kontrollera tilstanden. Du vil også sjå litt korleis det ser ut inni der hvis du tek ut sink-pluggen. Dersom den treng rens, bør den demonterast og fyllast med syre. Eg lot den stå med 0,5 liter 35% eddik og 3,5 liter varmt vatn eit døgn, då hjalp det veldig! Så spyle godt reint etterpå og skifte simringar og gummi innvendig i vekslaren.
 

Før:

1F3B1B81-146C-478A-9F19-5E08CA362A63.jpeg.b1dbc5298b268328ac862c8da9e10eb8.jpeg

 

Etter:


6A309329-8E5C-4A04-9170-250DCED16230.jpeg.9dab64b6540129b7acdaf6e62aad92ae.jpeg

 

 

Det held nok å gjere dette kvart femte år ca. 
Ver obs på at det renn ut ein del kjølevæske og vatn ved demontering og opning! 

 

Ventiljustering er godt beskrive i manualen, og er ganske enkelt men litt tidkrevjande. 
 

7EF6A906-9931-4713-940D-8C2B9F69A42C.jpeg.9ab80920870c831fdb3a12a916d6088d.jpeg

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Kanalkapteinen skrev for 14 timer siden:

 

Det held nok å gjere dette kvart femte år ca. 
Ver obs på at det renn ut ein del kjølevæske og vatn ved demontering og opning! 

 

Ventiljustering er godt beskrive i manualen, og er ganske enkelt men litt tidkrevjande. 
 

 

 

Då startar eg med sinkanoden og ser det an litt. Sidan eg kjøpte båten i haust veit eg ikkje korti dette vart gjort sist. Men for å teste motoren før kjøp kjørte eg den på heilt fullt turtall i sikkert 10 minutt i strekk, uten at temperaturen rikka seg ut av normalområdet (ca 85 grader). Er det eit teikn på at tilstanden i varmevekslaren er grei? 

Link to post
  • 1 måned senere...

Eg legg ut eit spørsmål til på samme tråd sidan det er samme tema. 🙂

Skal skifte dieselfilter og ser i pakka til det nye filteret at det er ein liten pakning i tillegg til dei to store. Dei to store har eg kontroll på, men kor skal den lille? Det verkar naturleg at det skal rundt holet i midten av filteret, men eg kan ikkje finne noko spor å legge det i. Når eg tok av det gamle filteret fann eg ingen slik liten pakning heller. 

 

IMG_20210224_194348.jpg

Link to post
Andora skrev On 25.2.2021 at 8.58:

Den skal være på "pinnen" som går gjennom filteret, bruker hvertfall være sånn på cav filter hus. Se litt langt oppe på pinnen når du har tatt ut det gamle filteret. 

 

Ah, takker! No er alt på plass. Dette er første gong eg utfører vedlikehold på ein motor så eg er nøgd med at alt ser ut til å være ok. :-)

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...