Kanalkapteinen Startet 5.Januar.2021 Del på Facebook Startet 5.Januar.2021 Har noe begynnende rust i sporene på reimhjulet på min VP. Går det greit å lakkere nedi disse etter å ha fjerna løs rust, eller vil reimene kunne slure etterpå? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Knallipadden Svart 5.Januar.2021 Del på Facebook Svart 5.Januar.2021 Jeg gjorde det på mitt uten problem. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Januar.2021 Del på Facebook Svart 5.Januar.2021 Det går nok fint, men vil nok slites fort bort der reimen ligger ann. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Januar.2021 Del på Facebook Svart 5.Januar.2021 Har lite for seg. Både rust og maling slites bort under drift. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kanalkapteinen Svart 5.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2021 Ok, trodde det heller var rusta som sleit på reimene jeg? Fint hvis det ikke er slik. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
jerognal Svart 7.Januar.2021 Del på Facebook Svart 7.Januar.2021 Ta av reimhjulet og puss løs rust så det er glatt og fint. Gi det så noen omganger med Ferrobet rustfjerner.(Fosforsyre) for å stoppe rust. Vask rent til slutt med såpevann. Om du så vil prøve å lakke så gjerne det. Kanskje lurt mtp å lukke metallet iallefall inntil reima har slitt malingen vekk igjen.... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Januar.2021 Del på Facebook Svart 7.Januar.2021 Men ikke vask slik at såpen ligger igjen på jernet, dårlig underlag for lakk. Før i tiden lakket vi hele greia. Kileremmen slet vekk lakken på noen få snurr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.