Jump to content

Kan noen tyde hva jeg har på skroget mitt?

Kanalkapteinen

Recommended Posts

Etter en litt rufsete sesong har jeg lyst å skrape ned skroget for å se om det er mye gammal moro som bør tas tak i. Har starta litt nå i kulda, og lurer på om dere kan forsøke å identifisere de ulike laga som kommer fram? 
Ytterst er det svart bunnstoff, så et rødt stoff (antakelig bunnstoff det også?), så et veldig tynt brunt stoff, før man er inne på gelcoaten. 
Er det brune stoffet en primer eller bare avfarging fra bunnstoff? 

FF667DEA-4BBD-4C83-860F-FB65FE8419FC.jpeg.8a516ee28f564d4fe332d15b530761a3.jpeg

36C72605-DA88-4550-ABA8-5334BF18AF56.jpeg.658ff5432611f98a2b98f8d1579e9d99.jpeg

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Takk for gode tips!

Jeg synes også det likner en form for tjære som primer. Bør vel kunne løses opp med rødsprit kanskje? 
Ellers er bunnstoffet porøst nå i kulda, men det spruter ikke akkurat av... Holder varmen når man jobber med dette i alle fall :sweat:

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Kanalkapteinen skrev 12 minutter siden:

@HuldaHehe, ok takk for godt råd 😅

Har vurdert å gå på med vinkelsliper og flapdisk og se om det er mer effektivt enn skraping, men det støver vel noe hinsides...

Kjenner flere som har gjort denne jobben, og det ser ut som erfaringsmessig, at skrape er det eneste som gjelder her. Skikkelig drittjobb, men blir jo i alle fall bra når du er ferdig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...