Jump to content

Prosjekttråd: Trintella 3A


mingebretsen

Recommended Posts

Båten er hentet ned, og arbeidet begynt.

hele det elektriske anlegget var et større kaos, får heldigvis litt hjelp her til å få orden.

grunnet forsinkelser med overtakelse, fikk jeg en ubrukt Raymarine 6000 autopilot. Eldre teknologi, men ubrukt, så håper denne skal fungere en stund, så slipper jeg den store utgiftenes det samme. En liknende var allerede installert, men fungerte ikke. Vi har lagt opp nye kabler og installert den nye enheten. Bytter ut gamle lamper med LED,og får system i ledninger og kontrollpanel.

 

i regnvær lekker en dekksluke veldig. Denne skal byttes. Jeg fjernet luken i dag,og målte åpningen til 54cm x54.

sliter med å finne luke etter nøyaktig disse mål.
Lewmar ocean luke str 60 står «cut out» sektion 507mm, altså litt mindre. Men total størrelse er 574 x 574mm. Altså et par cm overlapp. Er det «innafor» og solid nok, eller må jeg bygge på, eller kappe større for at det skal være perfekt til mål av en luke. 
 

Ser forøvrig nevnte luke fåes til halv pris i USA, selv etter mvaer det store besparelser.

 

80AAD22C-6767-49D1-B481-FBA03733946B.jpeg

B4F538EA-0A49-466A-BB3B-01CE87030DD1.jpeg

Redigert av mingebretsen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...