Karlsenkystfiske Startet 20.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2021 Hei! Noen her som har vært borti adaptere for kompresjonstesting av eldre dieselmotor uten glødeplugg(4D31)? Dysene er holdt på plass av en krage like over godset i toppen. Tenker at man da trenger et adapter som er temmelig lavprofil. Dessverre ingenting i settet mitt som ser ut til å være egnet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2021 Du kan ikke demontere en dyse og bruke huset til mellomstykke da? Det gjorde jeg da jeg skulle trykksette sylindre for å skifte ventiltetninger. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dude Svart 20.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2021 Settet ditt er for skrudde dyser. Art nr 15-1355 på biltema har det du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2021 dude skrev 4 minutter siden: Art nr 15-1355 på biltema har det du trenger. Det er en tenningslampe. Hjelper ikke stort.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Karlsenkystfiske Svart 20.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2021 (redigert) dude skrev 1 time siden: Settet ditt er for skrudde dyser. Art nr 15-1355 på biltema har det du trenger. Sikkert denne du mener? Så ut som et kjekt sett :) https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/kompresjonstester/kompresjonstester-diesel-2000041147 Eller kanskje denne? Noen som har prøvd? https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/kompresjonstester/kompresjonstester-2000016979 Redigert 20.Januar.2021 av Karlsenkystfiske (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2021 Den siste der er til bensinmotor. Den blåser du i filler med din motor. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Karlsenkystfiske Svart 20.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2021 index skrev for 5 timer siden: Den siste der er til bensinmotor. Den blåser du i filler med din motor. Jepp! men kan ta manometeret fra settet. Så bare bruke det adapteret kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2021 Den som er beregnet til bensinmotor har bare en gummiplugg som du presser ned mot tennplugghullet. Det er bra nok på en bensinmotor med lav kompresjon, men du vil ikke klare å holde den hardt nok ned i dysehullet på en dieselmotor til at det blir tett nok og du vil få feil og helt ubrukelige målinger. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 21.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2021 Karlsenkystfiske skrev On 20.1.2021 at 11.07: Dysene er holdt på plass av en krage like over godset i toppen. Tenker at man da trenger et adapter som er temmelig lavprofil. Dessverre ingenting i settet mitt som ser ut til å være egnet. Det er ikke mulig å bruke den kragen for å holde på plass testeren også da? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
dude Svart 21.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2021 15-1344 var det ja. Jeg må ha blingsa. Har dette settet, kjekt å ha. Bare 3 båtpenger ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 22.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2021 Istedefor en komptester, hvorfor ikke bruke en sånn som dette ? Ser fort om det er problemer da https://gasolin.no/sylinderlekkasjetester.html Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 23.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2021 dude skrev On 21.1.2021 at 18.41: 15-1344 var det ja. Jeg må ha blingsa. Har dette settet, kjekt å ha. Bare 3 båtpenger ? Er det en bit der som er kon og lavprofil, som kunne passe i dysehullet mitt, og bli holdt på plass av kragen tror du? Eika skrev On 22.1.2021 at 1.51: Istedefor en komptester, hvorfor ikke bruke en sånn som dette ? Ser fort om det er problemer da https://gasolin.no/sylinderlekkasjetester.html Kjempelurt! Men trenger fortsatt et adapter som passer. Å hvis jeg har adapteret, så er det vel egentlig bare å plugge trykkluft på det?:) Dog med ventil og manometer i mellom. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 23.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2021 (redigert) Der er fem forskjellige "Dyseadaptere" for feste med krage i settet. Med forskjellige påforinger slik at man klemmer de med kragen. Ingen av dem er konisk tupp på, men der er en som er flat frampå. Den er 17mm diameter på. Vil tro at en av dem kan brukes for en såpass kortvarig operasjon som en komptest. Eventuellt bruke et konisk mellomstykke frampå. ser jeg ikke et slikt i settet ditt? Der er kobberskive på tuppen. ø17 utv, og ø9 innv. Der er også 5 forskjellige krager (2 vendbare og en med dobbelt skrufeste) Disse ligger oppi den lille kofferten i selve settet, så man ser de ikke på bildet på nettet. Din motor er ikke beskrevet direkte i passende modeller, men der står 4D56 - 4D65 og 4D68 for å nevne noen fra mitsubishi. Disse er nok bilmotorer med skrudde dyser, der testen også skjer i hullet for glødeplugg kan det se ut som, så det hjelper ikke deg. om du leser litt i manualen er det kanskje lettere for deg å se om du får det til å passe. Der står mål og er bilder av alle detaljer i settet. https://www.biltema.no/BiltemaDocuments/Manuals/15-1344_man.pdf Redigert 23.Januar.2021 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 24.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2021 Grei den manualen! tror jeg hadde berget meg hadde jeg fått tak i bare den lille kofferten i settet. Må prøve å høre om dem selger den for seg selv :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.