Jump to content

Lekkasje rundt vinduene.

Komfyrslave

Recommended Posts

Bestemte meg for å skifte skottbekledning og har tatt det ned. Var lenge skeptisk til å ta ned rammene rundt vinduene da mange frarådet meg å  gjøre det på grunn av alder og fare for at dette ville ende i en katastrofe. Men det gikk uventet bra og skruene løsnet lett. Det viste seg at det var veldig vått bak kledningen så nå ma jeg til å tette lekkasjer. Som dere ser av bildene så er det glipper rundt vinduene, så spørsmålet er om jeg bør/kan fylle inn  med Tec7 eller noe lignende? Eller er det noen som andre gode råd, så mottas de med takk.

20210122_141649.jpg

20210122_141725.jpg

Her er alt du trenger,ikke lenge siden jeg gjorde samme jobb selv.

Husk det er 2 pakninger en i butyl,og en som er tredd rundt glasset og limt.

Butyl pakningen er 9mm bred,så store gliper kan være vansklig og få tett noen ganger.

Koster 1400 for 15m butylpakning.

https://www.ertec.no/files/Tjenester-som-vi-kan-tilby-privatmarkedet9.pdf-–-Kopi9.pdf

Redigert av Stjernen ! (see edit history)
  • 1 måned senere...

Etter at jeg tok ned den gamle skottbekledningen og skrudde rammene på plass, så stoppet lekkasjene og det var tørt innvendig. Har nå lagt ny skottkledning, og den ligger under vindusrammene slik den gamle gjorde, og lekkasjene er tilbake. Det betyr vel at rammene ikke blir stramme nok på grunn av skottkledningen. Noen som har samme erfaring og tips?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...