Komfyrslave Startet 22.Januar.2021 Del på Facebook Startet 22.Januar.2021 Bestemte meg for å skifte skottbekledning og har tatt det ned. Var lenge skeptisk til å ta ned rammene rundt vinduene da mange frarådet meg å gjøre det på grunn av alder og fare for at dette ville ende i en katastrofe. Men det gikk uventet bra og skruene løsnet lett. Det viste seg at det var veldig vått bak kledningen så nå ma jeg til å tette lekkasjer. Som dere ser av bildene så er det glipper rundt vinduene, så spørsmålet er om jeg bør/kan fylle inn med Tec7 eller noe lignende? Eller er det noen som andre gode råd, så mottas de med takk. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 22.Januar.2021 Del på Facebook Svart 22.Januar.2021 Vinduet henger nå bare i butylpakningen,ut med vinduet ny butylpakning monter vinduet etter at skrogtrekket er på plass.ikke tec7eller silikon når du her kommet så langt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Januar.2021 Del på Facebook Svart 22.Januar.2021 Jeg ville heller ikke brukt noe mer enn en ny butyltetning her. Da lar det seg demontere neste gang også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Martine29 Svart 22.Januar.2021 Del på Facebook Svart 22.Januar.2021 Og neste gang er det vel en annen eier som må gjøre jobben...eller. Sitér dette innlegget Link to post
Komfyrslave Svart 22.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2021 Hvor får jeg tak i disse pakningene, prøver å sjekke på nettet, men det er ikke så lett å finne riktig pakning. Er det noen spesielle pakninger som bør brukes? Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 23.Januar.2021 Del på Facebook Svart 23.Januar.2021 Hør med din lokale glassmester. Tipper de kan hoste opp slike lister. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Grufolf Svart 23.Januar.2021 Del på Facebook Svart 23.Januar.2021 Jeg fikk dette på rull hos den lokale Campingvogn-pusheren. De solgte så mange meter jeg trengte. Dette var hos Askjems Campingsenter ved Tønsberg. Det har de helt sikkert andre steder også Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 23.Januar.2021 Del på Facebook Svart 23.Januar.2021 (redigert) Her er alt du trenger,ikke lenge siden jeg gjorde samme jobb selv. Husk det er 2 pakninger en i butyl,og en som er tredd rundt glasset og limt. Butyl pakningen er 9mm bred,så store gliper kan være vansklig og få tett noen ganger. Koster 1400 for 15m butylpakning. https://www.ertec.no/files/Tjenester-som-vi-kan-tilby-privatmarkedet9.pdf-–-Kopi9.pdf Redigert 23.Januar.2021 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komfyrslave Svart 23.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2021 Takk for gode innspill, da har jeg en plan utover våren for å tette vinduene. Sitér dette innlegget Link to post
Komfyrslave Svart 2.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2021 Etter at jeg tok ned den gamle skottbekledningen og skrudde rammene på plass, så stoppet lekkasjene og det var tørt innvendig. Har nå lagt ny skottkledning, og den ligger under vindusrammene slik den gamle gjorde, og lekkasjene er tilbake. Det betyr vel at rammene ikke blir stramme nok på grunn av skottkledningen. Noen som har samme erfaring og tips? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.