Jump to content

Online meetup på zoom

olews

Recommended Posts

Så kjedelig det er å være avskåret fra normal sosial omgang burde vi forsøke å ha en sosial kveld online. 

Jeg kan gjerne hoste et zoom møte en kveld, forslag er torsdag 18. Februar. Tenkte det burde være midt i uka, mange er kanskje ute på båt/ski/hytter/etc i helgene. 

Tenkte vi kunne vise bilder og korte presentasjoner, åpen diskusjon online er ofte litt tungt, men ikke værre enn radionet.  Zoom har muligheten for å dele skjerm 

for å vise bilder og veldig mange deltagere. 

Ole

Ole
S/Y Algol

Bra initiativ. 
Man kunne jo også f.eks. valgt et tema hver gang, og kanskje noen «eksperter» man kan stille spørsmål til? 
Hadde vært interessant å diskutert temaer som plastarbeider med @Knude og @Komodo i panelet, eller navigasjon med @Solbris II som innleder og ekspert? 

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Kanalkapteinen skrev 7 minutter siden:

Bra initiativ. 
Man kunne jo også f.eks. valgt et tema hver gang, og kanskje noen «eksperter» man kan stille spørsmål til? 
Hadde vært interessant å diskutert temaer som plastarbeider med @Knude og @Komodo i panelet, eller navigasjon med @Solbris II som innleder og ekspert? 

Godt initiativ dette! Moro med temadiskusjoner. Det er så utrolig mye å lære av hverandre her inne. ??

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Hvis noen ønsker å gi en innledning er det veldig fint, bare si fra så kan jeg sette opp en slags kjøreplan. Vi kan godt sette opp et tema for sesjonen, men det er også fint med en åpen debatt. Jeg vet at navigasjon og kommunikasjon alltid er tema som kommer opp. 

Vi så en overgang fra papirkart til kartplotter for noen år siden, nå er det en overgang fra kartplotter til brett & mobil. På samme måte var det en overgang i kommunikasjon fra SSB radio til Iridium og nå videre til Starlink bredbånd. Rikelig å snakke om.

Kanskje noen vil bringe opp helt andre ting, det burde være fritt fram.

Ole
S/Y Algol

Kanalkapteinen skrev for 22 timer siden:

Hadde vært interessant å diskutert temaer som plastarbeider med @Knude og @Komodo i panelet, ...

Takk for tilliten Kanalkapteinen, men det er nok andre som har mer å bidra med der enn meg. Min kompetanse er nok på andre områder. Rent bortsett fra det så kan ikke jeg delta i slike nettmøter, så det utgår nok dessverre for min del. Men godt poeng :thumbsup:

Hej

Jag kommer att hålla ett föredrag om våra bojar, jag höll samma föredrag under den digitala Båtmässan i Göteborg

Förtöj säkert i våra SXK-bojar. Digital föreläsning-gratis
Välkommen till ett digitalt föredrag med Ove Thorin från Hamn- och Ankarplatskommittén.
Det blir ett föredrag med bildspel om hur bojarna på västkusten är konstruerade, hur utläggningen går till, vilket underhåll som krävs och hur det görs.
Välkommen med din anmälan, föredraget hålls via Teams och länk till mötet kommer mailas ut dagen innan.

Föredraget annonseras bara på detta forum och antalet är begränsat, först till kvarn osv.
Anmälan via länken nedan, gå vidare till Aktiviteter/Utbildning och skrolla ner till torsdagen 25/2, där finns anmälningsformuläret. 

Hälsningar Ove 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...