olews Startet 9.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2021 Så kjedelig det er å være avskåret fra normal sosial omgang burde vi forsøke å ha en sosial kveld online. Jeg kan gjerne hoste et zoom møte en kveld, forslag er torsdag 18. Februar. Tenkte det burde være midt i uka, mange er kanskje ute på båt/ski/hytter/etc i helgene. Tenkte vi kunne vise bilder og korte presentasjoner, åpen diskusjon online er ofte litt tungt, men ikke værre enn radionet. Zoom har muligheten for å dele skjerm for å vise bilder og veldig mange deltagere. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Sjøholken Svart 10.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2021 @olews Dette var en artig ide. Men er det ikke endel begrensninger i Zoom på antall deltagere og lengde? Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 11.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2021 Jeg har lisens så jeg kan ta med så mange jeg vil på møter jeg hoster. Zoom har den fordelen at det er lett å dele skjerm, chat og andre praktiske ting. Universitet og høgskolesektoren gikk for zoom og så langt har det fungert veldig bra. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Hedwig Svart 11.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2021 Dette hadde jeg gjerne deltatt på! Dessverre kolliderer det med et annet møte som jeg må lede. Håper det blir jevnlig, så får jeg tatt det igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 11.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2021 Vi kan antagelig delta siden vi har portforbud etter Kl. 18.00. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Kanalkapteinen Svart 11.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2021 Bra initiativ. Man kunne jo også f.eks. valgt et tema hver gang, og kanskje noen «eksperter» man kan stille spørsmål til? Hadde vært interessant å diskutert temaer som plastarbeider med @Knude og @Komodo i panelet, eller navigasjon med @Solbris II som innleder og ekspert? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2021 Kanalkapteinen skrev 7 minutter siden: Bra initiativ. Man kunne jo også f.eks. valgt et tema hver gang, og kanskje noen «eksperter» man kan stille spørsmål til? Hadde vært interessant å diskutert temaer som plastarbeider med @Knude og @Komodo i panelet, eller navigasjon med @Solbris II som innleder og ekspert? Godt initiativ dette! Moro med temadiskusjoner. Det er så utrolig mye å lære av hverandre her inne. ?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Okkaby Svart 11.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2021 Må innrømme, at etter å sittet halve dagen offshore i Teams møter, ja så frister det ikke med flere online møter for min del. Mulig det blir bedre når Corona hysteriet har tatt slutt, å en kan ha normale møter igjen på jobben. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Popeye70 Svart 12.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 23 hours ago, olews said: Universitet og høgskolesektoren gikk for zoom og så langt har det fungert veldig bra. Enda en representant fra UH-sektoren? Da er vi i så fall minst 3 her inne. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
olews Svart 12.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 Hvis noen ønsker å gi en innledning er det veldig fint, bare si fra så kan jeg sette opp en slags kjøreplan. Vi kan godt sette opp et tema for sesjonen, men det er også fint med en åpen debatt. Jeg vet at navigasjon og kommunikasjon alltid er tema som kommer opp. Vi så en overgang fra papirkart til kartplotter for noen år siden, nå er det en overgang fra kartplotter til brett & mobil. På samme måte var det en overgang i kommunikasjon fra SSB radio til Iridium og nå videre til Starlink bredbånd. Rikelig å snakke om. Kanskje noen vil bringe opp helt andre ting, det burde være fritt fram. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Komodo Svart 12.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 Kanalkapteinen skrev for 22 timer siden: Hadde vært interessant å diskutert temaer som plastarbeider med @Knude og @Komodo i panelet, ... Takk for tilliten Kanalkapteinen, men det er nok andre som har mer å bidra med der enn meg. Min kompetanse er nok på andre områder. Rent bortsett fra det så kan ikke jeg delta i slike nettmøter, så det utgår nok dessverre for min del. Men godt poeng Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
olews Svart 17.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 Virker ikke som det er noen interesse, ingen grunn til å sette opp møte hvis ingen ønsker å delta. Jeg må uansett å dra ombord å måke snø i morgen. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Popeye70 Svart 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 Jeg er opptatt med karnevallskostyme hele denne uka, så det passer ikke for meg, dessverre. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ove T Svart 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 Hej Jag kommer att hålla ett föredrag om våra bojar, jag höll samma föredrag under den digitala Båtmässan i Göteborg Förtöj säkert i våra SXK-bojar. Digital föreläsning-gratis Välkommen till ett digitalt föredrag med Ove Thorin från Hamn- och Ankarplatskommittén. Det blir ett föredrag med bildspel om hur bojarna på västkusten är konstruerade, hur utläggningen går till, vilket underhåll som krävs och hur det görs. Välkommen med din anmälan, föredraget hålls via Teams och länk till mötet kommer mailas ut dagen innan. Föredraget annonseras bara på detta forum och antalet är begränsat, först till kvarn osv. Anmälan via länken nedan, gå vidare till Aktiviteter/Utbildning och skrolla ner till torsdagen 25/2, där finns anmälningsformuläret. Länk: https://www.sxk.se/aktiviteter Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Ttopp Svart 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 Blir med hvis tiden strekker til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.