Jump to content

Hentetråd Stavanger Ålesund Bavaria 46 c

lundberg

Recommended Posts

pacuare skrev for 3 timer siden:

Har aldri forstått hypen på sletta. Det er åpent men relativt kort. Det er ikke mange dager jeg ikke hadde krysset med en seilbåt som trådstarter har. Samme med Lindesnes. Sterk kuling motvind er ubehagelig men ikke noe problem. Lista og Stadt derimot er så langt at jeg vurdert å ligge værfast i liten kuling motvind. En moderne seilbåt har små problemer med litt vær. 

Helt enig...har heller aldri forstått redselen for det strekket...er mange åpne fjorder som ved kryssinng er like lang og kan gi like tung sjø... men jeg ville tatt med Jæren og Folla på listen din.. pacuare...?

lundberg skrev 2 minutter siden:

Går in vatleströmmen nu . Vi gick utsidan bømlo men gick in marstein igen. Fin sjöbåt detta iallafall?

Om været ikke er så gale, og du ønsker seile, ville jeg fortsatt oppover Hjeltefjorden...

Går du derimot inn Byfjorden og opp Alverstraumen blir det langt trangere, men selvfølgelig også mye mer skjermet om været ikke er bra...

20210219_091214.jpg.8df6fd6ab42839b9e72b67ed2fc1632d.jpgDå har vi passerat stadt o är på sista legg hem.

Statten var en intressant upplevelse i natt. Märktes att det blåser mycke ute i havet men vi hadde nästan vindstilla .

Gott förnöjd med sjöegenskaperna till denna tupperware box iallafall  .

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

lundberg skrev for 5 timer siden:

20210219_091214.jpg.8df6fd6ab42839b9e72b67ed2fc1632d.jpgDå har vi passerat stadt o är på sista legg hem.

Statten var en intressant upplevelse i natt. Märktes att det blåser mycke ute i havet men vi hadde nästan vindstilla .

Gott förnöjd med sjöegenskaperna till denna tupperware box iallafall  .

Aiai.. Det klør i fingrene om å få lov til å behandle det teakdekket ditt :saint: 

PS: Jeg bor ikke så langt ifra deg, så vi kan fint få til en avtale :saint:

Redigert av bellen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...