Jump to content

Demontering av dieselrør vp41, hva må man passe på?

Kanalkapteinen

Recommended Posts

Har vel bestemt meg for å ta en dysesjau på motoren nå når den likevel står i garasjen. Har også hatt en bankelyd på slutten av sesongen i fjor, og mistenker at det er ei dyse som drypper. 

Har lest meg opp på demontering av dyser, at man skal være forsiktig så ikke hylsa følger med opp, etc. 

Men; for å få ut dysene må man nødvendigvis demontere dieselrør og returrør antar jeg.

Når det gjelder dieselrør (fra pumpe til dyse) er det nok å løsne disse på dysa, eller må man demontere fullstendig helt tilbake til pumpa for å få ut dysene?

Hva må man i så fall passe på, og er det pakninger eller noe som må skiftes på rørene?

Har ikke funnet noen gode svar på dette på forumet, men det finnes sikkert :) 

FE8072D0-11E1-4F07-AC33-BE16CF16602F.jpeg

39151D90-9BB6-4E3F-9F9C-4CE6612B4E18.jpeg

Redigert av Kanalkapteinen
La til bilder :) (see edit history)

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden:

Demonter alle dyserør som en enhet. Det er vel 3 pluss 3 som sitter sammen. Det er veldig enkelt å få de av og på igjen. Kun fastnøkkel trenges.  De er koniske så blir normalt pottetett igjen etter montering. Ikke bøy dem. Da kan de svekkes. Det er jo ganske høyt trykk i de rørene 

Takk Bjørn! 

Det var betryggende å høre :)

@Bjørn Løvjomås Nei, har ikke kommet så langt i forskninga enda. 

Ekstremt mottakelig for tips. 

Men på gamle Volvo hjullastere som jeg har slitt meg gjennom, har det jo vært å lufte ved å løsne mutteren ved dysa litt mens man kinner fram diesel. Vente til det kommer diesel ut der og ikke luft, så stramme igjen. 

Er det noe liknende på VP? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...