Kanalkapteinen Startet 12.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 12.Februar.2021 (redigert) Har vel bestemt meg for å ta en dysesjau på motoren nå når den likevel står i garasjen. Har også hatt en bankelyd på slutten av sesongen i fjor, og mistenker at det er ei dyse som drypper. Har lest meg opp på demontering av dyser, at man skal være forsiktig så ikke hylsa følger med opp, etc. Men; for å få ut dysene må man nødvendigvis demontere dieselrør og returrør antar jeg. Når det gjelder dieselrør (fra pumpe til dyse) er det nok å løsne disse på dysa, eller må man demontere fullstendig helt tilbake til pumpa for å få ut dysene? Hva må man i så fall passe på, og er det pakninger eller noe som må skiftes på rørene? Har ikke funnet noen gode svar på dette på forumet, men det finnes sikkert :) Redigert 12.Februar.2021 av Kanalkapteinen La til bilder :) (see edit history) Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 Demonter alle dyserør som en enhet. Det er vel 3 pluss 3 som sitter sammen. Det er veldig enkelt å få de av og på igjen. Kun fastnøkkel trenges. De er koniske så blir normalt pottetett igjen etter montering. Ikke bøy dem. Da kan de svekkes. Det er jo ganske høyt trykk i de rørene Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kanalkapteinen Svart 12.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden: Demonter alle dyserør som en enhet. Det er vel 3 pluss 3 som sitter sammen. Det er veldig enkelt å få de av og på igjen. Kun fastnøkkel trenges. De er koniske så blir normalt pottetett igjen etter montering. Ikke bøy dem. Da kan de svekkes. Det er jo ganske høyt trykk i de rørene Takk Bjørn! Det var betryggende å høre :) Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 Når du monterer disse, vil det jo være luft også her i disse rørene, i tillegg til i dysene. Antar du kjenner til lufteprosedyre på dyserørene? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kanalkapteinen Svart 12.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 @Bjørn Løvjomås Nei, har ikke kommet så langt i forskninga enda. Ekstremt mottakelig for tips. Men på gamle Volvo hjullastere som jeg har slitt meg gjennom, har det jo vært å lufte ved å løsne mutteren ved dysa litt mens man kinner fram diesel. Vente til det kommer diesel ut der og ikke luft, så stramme igjen. Er det noe liknende på VP? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 (redigert) Da har du full kontroll. Det er måten. Du får ikke ut lufta uten å kinne.. å løsne dyserørene oppe ved dysene ? Redigert 12.Februar.2021 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kanalkapteinen Svart 12.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 Akkurat. Må man ta ett og ett dyserør? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 (redigert) Ja. Se redigering av det forrige innlegget. Jeg skrev løsne dysene. Men det riktige er jo selvsagt løsne dyserørene. Ved dysene Beklager den feilen. ? Redigert 12.Februar.2021 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.