Jump to content

Prosjekt: Verdens barskeste kyst / i liten båt

leif_erikg

Recommended Posts

Måtte jo bare abonnere på denne på Youtube. Veldig spennende prosjekt. Ser litt kaldt ut, men båtfører er "glad i å ha det litt fælt" og båten klarer seg fint i det vi har fått sett i første episode. Flott filming og deilig behagelig kommentar-stemme. :thumbsup:

Dette dukket opp fordi jeg søkte litt mer info om min Mørebas 7200 i dag. :wink: Og da dukket også denne videoen (i dårlig kvalitet) av Ragnar Torseth's tur opp. Filmet under turen gjennom Nordvest-passasjen i 1979.

www.youtube.com/watch?v=oSAfgrfjHt4               15 fot Rana fra Bergen-Bodø står ikke mye tilbake for det de gjorde i 1979. 

Så den først og denne etterpå og da er det lett å se at teknikken har gått fremover. 

Lykke til videre på turen! Gleder meg til fortsettelsen. 

Kanalkapteinen skrev for 4 timer siden:

Bra prosjekt :) 

En uke siden sist oppdatering på Youtube, hvordan ligger dere an @leif_erikg?

Hei! Det har blitt mye filming, og litt lite tid til redigering. Men endelig har jeg fått tid til å legge ut en film til. Øvelse med Redningsselskapet og Grotlesanden med en kort stopp i Kalvåg på veien.

Vi har hatt veldig variert vær, men det har egentlig bare gjort opplevelsen mer spennende og mektig. Kommer flere filmer snart med noen klipp jeg håper og tror båtfolk vil like.

AVAD skrev On 15.4.2021 at 22.52:

Dette dukket opp fordi jeg søkte litt mer info om min Mørebas 7200 i dag.

Jeg har faktisk selv hatt en Mørebas 7200. Flott båt!

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

• 2 uker senere...

Hei igjen! Nei, det har vært litt vanskelig å få tid til oppdatering. Det har rett og slett blitt for mye filming. Den gode nyheten er at vi nå sitter på veldig mye flott materiale fra den vakre kysten vår, fra en tid der det ikke er så mange folk som ferdes langs kysten. 

Men vi har fått lagt ut en ny film nå, og den viser blant annet litt fra Stadlandet, og ikke minst, kryssingen av Stad. Et av mange høydepunkter på turen vår :)

De som har fulgt med i andre medier vet at vi har kommet oss til Bodø nå. Vi har fått filmet utrolig mye flott kyst på veien, og gleder oss til å dele mer fra turen fremover.

Om et par dager sitter jeg i følgebåten kursen sørover. Om værmeldingen holder seg håper jeg å bruke 3 dager på returen. Har tenkt å dokumentere denne turen litt også, selvom det vil bli en veldig annerledes tur enn den oppover kysten.

Når jeg kommer hjem vil jeg redigere ferdig alle filmene fra turen.

Jeg har ikke vært lengre nord enn Ålesund med båt før, og må bare si en ting her nå. For en vanvittig vakker kyst vi har nordover!!

Så den siste i går kveld og må si meg imponert over den 15 foteren. Så ikke båten (en liten tid) i bølgedalene over Stad. Og den tok bølgene fint.  Der kunne det fint vært mer film etter min smak. Men bevares. Utrolig artig å følge dere og fantastisk natur....

Her er link til del 4;

Edit: sløve meg så ikke linken over. Vel vel. :worry:

Redigert av AVAD (see edit history)
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Ny film! :) 

Her går turen innom Bjørnsund der vi tilbrakte litt tid i en helg sammen med mannskapet på RS Mærsk. De var på vakt den helgen, men de kunne jo fint ha brukt tiden sin på noe annet. De valgte å vise oss litt rundt i området der, og de fulgte oss over Hustadvika og til Kvitholmen, som er nok en fantastisk plass i området der. 

Ble så inspirert av å være med den gjengen, og nå når jeg tittet igjennom alle klippene på nytt når jeg skulle redigere, så ble jeg nok en gang inspirert. Tenker man må melde seg til tjeneste for det lokale frivillige redningskorpset snart!...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...