GunR Startet 11.Mars.2021 Del på Facebook Startet 11.Mars.2021 Har tatt ut dysene på min Kad32, og sendt de vekk for overhaling. Så skulle jeg forberede for isetting.. Ivrig etter å gjøre ting bra nok, og etter å ha lest en god del om kobberringer som sitter fast, er jeg sikker på at ringene i min motor sitter fast.. Hadde jeg bare lest instruksjonene fra Volvo.. Jeg får de ikke opp, og freser de forsiktig vekk. Stopper når jeg har nådd overflaten i bunn av hylsa. Hylsa er, mener jeg, like tykk som før, bortsett fra den forhøyningen i form av en ring, der den tetter mot dysa/injektoren. Så ramler jeg over info om at det ikke er løse kobberringer på disse motorene. Noe som bekreftes av Verkstedhåndboka jeg har tilgang på her på forumet.. Så, hva gjør jeg? Syns det høres skummelt ut å bytte kobberhylse. Andre maskiner bruker jo kobberringer, har jeg forstått, så kan jeg bruke det her? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Den trygge løsningen er nok å skifte hylsene. Da får du også en sikkerhet mot fremtidige lekkasjer. Det kan være at løse kopperringer gjør jobben forutsatt at du ikke har svekket hylsene for mye. Men er du villig til å ta sjansen? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GunR Svart 11.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Så, hvordan skifter man hylser? Sitér dette innlegget Link to post
Sundiver Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Kanskje dette er aktuelt? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Ja, der var både prosedyre og spesialverktøyene som er nødvendig for jobben. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 11.Mars.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Har funnet den delen av verkstedhandboka i dokumentarkivet. Mulig jeg bare leier inn hjelp på akkurat dette. Da slipper jeg å kjøpe spesialverktøy. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Jeg hadde landet på samme avgjørelsen som deg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 12.Mars.2021 Del på Facebook Svart 12.Mars.2021 @GunR Jeg holder akkurat på med denne jobben på en 41-motor, og jeg tror framgangsmåten er den samme på KAD. Det er langt enklere enn det videoen viser (det må være en MD-motor?). Du trenger et spesialverktøy fra VP for å trekke ut hylsene og låseringen, samt dor for å montere ny hylse. Gjøres enkelt fra toppen av motor. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.