Jump to content

Klargjøring av gamle hull for nye skroggjennomføringer


C&c30e

Recommended Posts

C&c30e skrev for 18 timer siden:

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å lage så fin anleggsflate som mulig rundt ved å legge ny gelcoat der det mangler, det vil jo da fylle ut eventuelle sprekker. også pusse det jevnt. Jeg ville trodd at det er det gelcoat sparkel kunne fikset lett med en sparkelspade og litt forskaling med maskeringstape. eventuelt epoxy primer sparkel som vi har vært inne på før :)

 

Det er på ingen måte feil å gjøre det slik. Da vil du få enda bedre anleggsflater. Om du gjør dette ville jeg brukt epoxysparkel, gelcoatsparkel er for bruk over vannlinjen. 

 

Men det blir nok tett om du bare bruker tetningsmiddel også. Velg den løsningen som gir deg den beste følelsen. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da er hullet og hullene klargjort for å endelig sette inn gjennomføringene. Pusset og rensket hullene. La så på så mange lag med epoxy primer slik at ujevnhetene ble fylt inn. Så pusset jeg ned rundt huller så det ble jevnt.

 

Nå lurer jeg på… når gjennomføring er fastmontert og limt fast. Så er det jo slik at noen steder er det veldig trangt og hendel på kuleventil må stå nøyaktig i en posisjon for at den kan åpnes og lukkes. For å treffe riktig posisjon nøyaktig for at hendel skal få fri bane så blir ikke nødvendigvis kuleventilen helt tight inn på gjennomføring.

0493CEAD-6027-41C5-8023-FD2FB92CBCC1.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...