Kanalkapteinen Startet 21.April.2021 Link til dette innlegget Startet 21.April.2021 Ikke de store endringene, men forenklede forelegg for fartsovertredelse er nå fastsatt i ny straffebestemmelse. Heldigvis ble det konkludert med at fartsgrenser i størst mulig grad skal fastsettes basert på lokal kunnskap og lokale behov. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nye-regler-om-fartsgrenser-pa-sjoen/id2845279/?fbclid=IwAR1Quto38gYn2GUQo1ih55K0vDp61aOJripUYBEdXh_YJdj4fFSYuBUm_w4 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Havarita Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 (redigert) Synes det er riktig at kommunene bestemmer hvor det skal være begrensninger i hastighet, og kystverkets app gjør det lettere å holde seg orientert om hva som gjelder. Forenklet forelegg blir også enklere å håndheve / administrere. 5 knop 50m fra badebøyer har vært der en stund, men mange medier fremstiller dette som noe nytt. Lovgiver overrasker positivt, innimellom. Redigert 21.April.2021 av Havarita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 ...jeg ble da stoppet av politibåten innenfor Dyna (Oslo), da jeg la RIB'en i plan litt for tidlig ut fjorden, det var minst fem år siden..., det kostet vel 1400 kr eller deromkring, var ikke noe problem å gi Forenklet forelegg da heller... Det var første (og eneste) gang jeg har sett politiet med pistol på hofta i politibåt, ganske nytt med bevæpning på den tida, og lettere å vedta forelegg også da... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.