Kleini Startet 28.April.2021 Del på Facebook Startet 28.April.2021 (redigert) Hei, Helt ny her og forsøker mit første innlegg (er Dansk om der er lidt feil). Jeg skal kjøpe min første båt og skal se denne i morgen. Er det en Draco 2100sc eller en 2000? Noen der kan se det? Er der noen serlige ting eg bør sjekke ved denne. Tenker det mest går på drev og motor? Vet dette kan virke som et "risky" kjøp pga alder og innenbords motor, men den har alt det vi trenger (8 personer ved besøk fra DK) og det virker som en grei pris og båten ser egentlig forsatt finn ut. https://www.finn.no/216718502 Alt råd/veiledning verdsettes. Takk PS. Dette blir sikkert ikke det siste innlegget om jeg ender opp med denne båten 😂 Redigert 28.April.2021 av Kleini (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Hei og velkommen! Solide og fine båter dette👍 Et flott skrog som tåler mye fart og sjø. Den du ser på må være omlakkert over fenderlista mener jeg, fargen er vel ikke original? Sjekk i så fall at lakkeringen er skikkelig utført, at det ikke flasser. Den mangler også dekaler, men dette kan kjøpes. Sjekk om skrogtrekket inne i kabinen er skiftet. Draco brukte lenge et slags fløyelsstoff på tak og skrogsider inne, og disse løsner pga lim som løser opp isolasjonen. Visstnok en skikkelig drittjobb å skifte. Sjekk ellers at alt elektrisk fungerer, og selvsagt en grundig sjekk av motor og drev. Hvis dette er fra 1984 må du regne med noen reparasjoner med jevne mellomrom. Ellers ser den jo fin ut på bildene, men kalesjen må du nok regne med å skifte snart. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
LuckyFalls Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 (redigert) Han skriver vel 23 fot i annonsen, så da blir det vel en Draco 2300 Sun Cab? Redigert 29.April.2021 av LuckyFalls (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Ser ut som en grei båt dette. Men åtte mann ombord var veldig optimistisk, jeg føler min 27 foter er overfylt med så mange... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 I 1985 var dette en topp kvalitetsbåt. 40 år etter vil vel motor, drev og elektrisk anlegg være saker som krever spesiell oppmerksomhet. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Jeg er ingen Dracoekspert, men for meg ser det der ut som en Draco 2000, og til informasjon så er skroglengden på den 19 fot. Jeg synes annonsen er ekstremt mangelfull, og båten virker kraftig overpriset. Det står ingenting om motor og drev, så mest sannsynlig har denne et eldgammelt 280 drev som er modent for full overhaling. Jeg synes det lukter av sminket lik. Det du bør sjekke på disse båtene er om innstøpt treverk er tørt, hvis ikke er båten et vrak. Det er treverk i akterspeil, motorbedding, og skilleskott. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Enig med @Komodo. Skepsis tilrådes. Er det original motor/drev, så er det lite trolig at den pakken er god. Og så dette med innstøpt treverk. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Er som regel enige vi @Hulda Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Fornuftige folk, vett'u. Sitér dette innlegget Link to post
ekko Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Mener denne er 21 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Komodo skrev 1 time siden: men for meg ser det der ut som en Draco 2000 Det ser ut til å være en bysseseksjon inne i cabinen på denne. Har Draco 2000 det da? Draco 2300 har byssesekajon. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Den som har vært båtinteressert i veldig mange år, og samlet på brosjyrer i sine yngre dager - leter og finner Jeg antar at båten det er snakk om er en Draco 2100 Sport Cab Dessverre dårlig nærgrense på mobilen og scanneren har tatt kvelden men noen data er vel leselige her? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
ekko Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Sitter og blar i de samme brosjyrene, 21-foter'n hadde frem til midten av åttitallet byssa nede i cabinen. Ser den ligger ute som 23- fot, men ut fra bredden på ''bordgangene'' kan 20-fot utelukkes Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Det er en Draco 2300, da denne har større bysse enn 21foteren og 23foteren har i tillegg eget bad i kabinen. 23foteren før 1986 har byssen under dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Hulda skrev for 13 timer siden: I 1985 var dette en topp kvalitetsbåt. 40 år etter vil vel motor, drev og elektrisk anlegg være saker som krever spesiell oppmerksomhet. 1984 er en meget bra årgang og jeg vil ha meg frabedt at det snakkes om 40år når vi snakker om den årgangen :P Men når det er sagt, en 36/37 år gammel båt betyr svært ofte meget mye jobb og vedlikehold og dyre oppgraderinger Sitér dette innlegget Link to post
Redman Svart 30.April.2021 Del på Facebook Svart 30.April.2021 (redigert) Mye bra som er nevnt tidligere her, men ønsker likevel å nevne følgende: Dersom båten virkelig er en 2300 så er den ganske tung. Mener at den veier rundt 1800 kg. I så fall vil vel båten være ganske undermotorisert. Redigert 30.April.2021 av Redman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.April.2021 Del på Facebook Svart 30.April.2021 Hvor ble trådstarter av? Har han forlatt oss? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kleini Svart 21.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2021 Jeg er her, men Wau for et båtmarket. Den Draco var for stor et jobb for meg som første gangs eier og forsøkte etterpå meg på flere båter, men de blir kjøpt ubesett på et par timer på Finn de fleste. Jeg (tror) var heldig og har fått meg en Ibiza 20SE årgang 2000 for 195000kr. Den har nettopp vært inne på rep. for 140000kr grunnet tyveri så mye er nytt. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 21.Mai.2021 Del på Facebook Svart 21.Mai.2021 (redigert) Kleini skrev 12 minutter siden: Jeg (tror) var heldig og har fått meg en Ibiza 20SE årgang 2000 for 195000kr. Den har nettopp vært inne på rep. for 140000kr grunnet tyveri så mye er nytt. IBIZA er veldig gode båter, Helge Duus kan sine saker Gratulerer med ny båt Redigert 21.Mai.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Kleini Svart 21.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2021 altera mulier skrev 7 minutter siden: IBIZA er veldig gode båter, Helge Duus kan sine saker Gratulerer med ny båt Det virker bra inntil nå! Mangler bare den der holder til vinduet når det åpnes. Det er metal mot metal netopp nå Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 21.Mai.2021 Del på Facebook Svart 21.Mai.2021 Kleini skrev for 3 timer siden: Det virker bra inntil nå! Mangler bare den der holder til vinduet når det åpnes. Det er metal mot metal netopp nå Prøv å kontakte her: https://www.ibizaboats.no/kontakt/ Kanskje de kan hjelpe deg Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.