Jump to content

Har Komodo endeleg slått til med båthandel..?


Havlengt

Recommended Posts

Heisann @Havlengt, utrolig hyggelig at du tenkte på meg da du så annonsen. Men det er nok dessverre ikke jeg som kjøpte båten. 

 

Nå har jeg skrevet om Vaagen båtene i flere tråder, men du husker kanskje denne tråden?

 

Opprinnelig gikk spørsmålet på halvfabrikat, men her fikk jeg tips av @Eureka om et halvferdig prosjekt til salgs som lå i en hage på Måløy. Link til den båten finner du i tråden over, og den virker enda, bare utløpt.

Det endte med at vi dro og så på den båten. Han hadde da satt ned prisen fra 1,3 til 1,15. Og etter den turen var vi solgt. Da vi kom hjem la vi ut båten vår for salg, og var egentlig klare for å kjøpe det Vaagen-prosjektet. Det som var gjort var utrolig godt utført, og han hadde kun brukt utsøkte materialer og topp kvalitet på alt teknisk. Kan bla. nevne Kobelt kontroller, og 9kw Webasto vannbåren varme. Men dessverre så hadde vi i forkant plukket ned hele treinnredningen i vår Viksund, så vi måtte få gjort ferdig den før vi kunne selge. Det førte til at vi ikke fikk et salg i boks i tide, og båten glapp for oss. Har slitt med det der helt siden, og i ettertid angrer jeg på at vi ikke satset og lånte penger før Viksunden var solgt. Men men. 

Han som kjøpte den båten tok den tilbake til Vaagen-verftet og fikk ferdigstilt båten der, dette i følge forrige eier.

 

Den båten som ble solgt akkurat nå er faktisk den samme som vi var og så på i Måløy !!!

Link to post
Share on other sites

TideRace skrev for 6 timer siden:

Flotte båter. 

Vet du hvor mange som er laget av disse, @Komodo ?

Ja, utrolig flotte båter! Har vært oppi mange båter, men dette er den båten som passer best til vårt behov. Egenskaper som teller for meg er:

  • En motor
  • Strak aksel
  • Vinkelgear, dvs. motoren sitter ganske langt bak
  • Tre store lugarer
  • Romslig salong inne
  • God plass på akterdekk
  • Flybridge
  • Skrog og overbygg bygget i sandwich, dvs. isolert mot kulde/varme og lyd
  • Isolerglass i vinduene (finner man vel bare på større fartøy?)
  • Stor, men ikke for stor
  • MAN rekkesekser (steinknuser og evighetsmaskin)
  • Vanntank i senter og dieseltanker på hver side gir vektsymmetri i båten

Og nei, jeg aner ikke hvor mange som er laget, men det er ikke mange.

Link to post
Share on other sites

Havlengt skrev for 4 timer siden:

" Den båten som ble solgt akkurat nå er faktisk den samme som vi var og så på i Måløy !!! "

 

- Var ikkje heilt skivebom dette då..

He he, nei, du var inne på det :thumbsup: Men det var dessverre ikke jeg som kjøpte den :worry:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Gullfisk skrev 10 minutter siden:

Hadde blitt fin hentetur også. Er det skjebnen som stoppet salget tro? :giggle:


@Komodo skylder meg 2 stk henteturer, så nå rydder jeg plass i kalenderen :giggle:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev for 16 timer siden:

Urk.. Jeg som hadde begynt å komme over at jeg gikk glipp av denne båten for andre gang. Nå skal jeg altså gjennom den prosessen en gang til :cryin: :cryin: :cryin:  

 

Gullfisk skrev for 15 timer siden:

Hadde blitt fin hentetur også. Er det skjebnen som stoppet salget tro? :giggle:

He he, skulle nesten tro det :lol:  Jeg er nok dessverre ikke klar for handel denne gang, hvis ikke hadde jeg lagt inn et bud :smiley:

 

VegJoh skrev for 15 timer siden:


@Komodo skylder meg 2 stk henteturer, så nå rydder jeg plass i kalenderen :giggle:

Ja, du er inne på noe der. Kanskje jeg må prøve å snu sparegrisen en gang til og se om det dukker opp litt egenkapital :giggle:

 

Bjørn Løvjomås skrev for 13 timer siden:

Mener å huske at vi kunne kunsten å kose oss..med div innhold i bokser og flasker av unevnelig sort🤪 tror den turen hadde blitt en suksess.. @Komodo.. hva venter du på...mannskapet er klart:sailing:

Med det mannskapet kunne det blitt tidenes hentetur :flag_bp: Og det skulle vært med innslag av dykking underveis :diving:

 

enslagsgjest skrev for 12 timer siden:

Men hvor er kaviaren? :giggle:

Den hadde nok blitt byttet ut med hummer og kreps :lol: :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 2 timer siden:

 

 

Ja, du er inne på noe der. Kanskje jeg må prøve å snu sparegrisen en gang til og se om det dukker opp litt egenkapital :giggle:

Om du tømmer og teller sparegrisen flere ganger og legger sammen da😂

Forventningene til den hentetråden, er vel verdt å starte en spleis for🍻

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...