Jump to content

Yanmar 4LHA-STP starter ikke

bølger444

Recommended Posts

Hovedstrømbrytet står på?

Du har skrudd på tenningen?

Lyser det i ladelampe/andre lamper? Er det utslag på visere i instrumentene?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Tipper det enten er feil på startknappen, eller så har startreleet ditt gått føyken. Du kan nødstarte ved å laske rett på starteren med en ledning eller skiftnøkkel. I så tilfelle skal du laske fra den tykke røde ledningen som kommer fra batteriet, og over til den tynne røde ledningen som kommer fra startknappen via startreleet. 

Lagt til:

Startreleet på 4LHA er en svakhet, det kan vibrere i filler. Det røyk hos meg også, da flyttet jeg det til skroget slik at det ikke skal være utsatt for vibrasjoner. 

Redigert av Komodo (see edit history)
Komodo skrev 1 time siden:

Tipper det enten er feil på startknappen, eller så har startreleet ditt gått føyken. Du kan nødstarte ved å laske rett på starteren med en ledning eller skiftnøkkel. I så tilfelle skal du laske fra den tykke røde ledningen som kommer fra batteriet, og over til den tynne røde ledningen som kommer fra startknappen via startreleet. 

Lagt til:

Startreleet på 4LHA er en svakhet, det kan vibrere i filler. Det røyk hos meg også, da flyttet jeg det til skroget slik at det ikke skal være utsatt for vibrasjoner. 

Tusen takk! Det skal jeg prøve.

Er du sikker på at det ikke er stopp-relee som har hengt seg opp, eventuelt at selve sjalteren som wire til stopprelee er koblet til har «kilt» seg litt som følge av irr og lort over tid? . Det har jeg opplevd og siden stopprelee kutter dieselen til dieselpumpe så får du ikke startet. 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

VegJoh skrev for 23 timer siden:

Er du sikker på at det ikke er stopp-relee som har hengt seg opp, eventuelt at selve sjalteren som wire til stopprelee er koblet til har «kilt» seg litt som følge av irr og lort over tid? . Det har jeg opplevd og siden stopprelee kutter dieselen til dieselpumpe så får du ikke startet. 

Å det har jeg ikke tenkt på! Tusen takk, skal skjekke det ut

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...