Jump to content

Sørlandstreffet 16-18.juni


LALUNA II

Recommended Posts

Det blir Furuholmen på tur neste år, og der klarer jeg vel marsj på 8-9 knop. Muligens 10 da den skjærer sjøen fint, men med 40 HK på 30 fot går det jo ikke allverdens.

Tjaaa - jeg har 13 hk på 30 fot og det gir ikke mer enn max 6,5 knop. Behagelig på 5 knop da, og aller best med 6-7 sekundmeter vind og dieseldyret tyst under dekk..... I år hadde vi utrolig fin vind, men kom ikke fra kai før ved 8 tiden tror jeg. Til neste år håper jeg vi kan starte tidlig på ettermiddagen og stoppe på Valøyene eller et annet sted underveis.

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Tjaaa - jeg har 13 hk på 30 fot og det gir ikke mer enn max 6,5 knop. Behagelig på 5 knop da, og aller best med 6-7 sekundmeter vind og dieseldyret tyst under dekk..... I år hadde vi utrolig fin vind, men kom ikke fra kai før ved 8 tiden tror jeg. Til neste år håper jeg vi kan starte tidlig på ettermiddagen og stoppe på Valøyene eller et annet sted underveis.

Jeg vil nok satse på fint vær, og tøffer nedover tidlig fredag. Så tar vi det heller som det kommer - ser vi at vi når frem fredag, så er det flott - blir det lørdag, så er det godt med alt en trenger i båte og en line i land et eller annet sted langs veien.

Det er jo essensen i båtlivet! :sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Synes dette var et godt forslag. Vi lå på holmen nord for Store Krossholmen i fjor. Fin plass dette. Ikke så verst le av leie heller (litt skvulp kan det bli). Det er bolter og plass til en 4-5 båter der. Dermed skulle det totalt sett være plass til en del båter. La oss bare håpe at den lite pene lyseblå husbåten ikke ligger der til neste år :lol: .

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er vel heller tvilsomt at denne tar turen helt til Krossholmen. Tipper turen ut til Skauerøya holder for denne type fartøy :lol:

La oss håpe for den har jo vært en forsøpling av Blindleia. Den har jo ligget i bukta der i flere år så vidt jeg vet. Men du tenkte kanskje på "ungdomsflåten" fra fjorårtreffet du, Gev :lol:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes dette var et godt forslag. Vi lå på holmen nord for Store Krossholmen i fjor. Fin plass dette. Ikke så verst le av leie heller (litt skvulp kan det bli). Det er bolter og plass til en 4-5 båter der. Dermed skulle det totalt sett være plass til en del båter. La oss bare håpe at den lite pene lyseblå husbåten ikke ligger der til neste år :lol: .

 

blir ikke rare skvulpingen der ...kun litt vind hvis det blir friskt fra Lillesandskanten

vi blir liggende helt inne i bukta inn fra Lillesandssiden

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Noen flere bilder

Lekeapparater etc .for barna
Kim Robert på bildet storkoser seg her i tråbilen

Bilde

Bryggen og sjøbua/samlingsplass

Bilde

Bryggen og båthavna for hyttebåtene mot Blindleia
man ser "flåten" ligge der


Bilde

Innseilingen til bryggene inn fra østsiden av holmen

Bilde

Bukten til høyre fra bryggen(Nilen bak trærne innerst i bukten)

Bilde

Folket på "FLÅTETUR"

Bilde

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder leie av hytter, så hadde det vært greit å få en oversikt over hvem som kunne tenke seg det så fort som mulig (reservering) :flag:

 

Totalt så bør en i hvertfall ha belegg på tre til fire hytter. (maks hytter som kan reserveres er 6 tror jeg som vi kan disponere)

Hvis det er noen som foretrekker å komme til treffet med bil, så er det parkeringsplass til hver hytte med plass til en bil. Det er forøvrig også plasser til gjester for å parkere. :seeya:

 

noen som har tenkt tanken på hytte ?vi trenger det minst 3 ....

 

LALUNA reserverer 1stk...

 

.er det flere som kan tenke seg hutte :cheers: ja Dolan59 i samme hytte ... som LALUNA ...

 

er et flere som ønsker hytte?

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Løfter denne igjen ...noen som har vært i tenkeboksen ?

 

noen som har tenkt tanken på hytte ? vi trenger minst 3 ....

 

LALUNA reserverer 1stk...

 

2 til og plassen er så godt som i boks

eller skal vi "gamble" på 2 til .....

er nok alltid noen som vil heller ligge i hytte med barna

og mulighet for de som har lite egnet overnattingsbåt til å få tak over hodet og en grei seng å ligge i :rolleyes:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei folkens, :flag:

nå er det bare 4 mnd. igjenn til treffet, :sailing: og vi i komiteen må begynne å planlegge litt.

Sted og dato er jo bestemt, så nå er det bare for dere folkens og melde dere på.

Kom igjenn :cheers:

 

Etterhvert som dere melder dere på blir dere lagt inn på treffsiden, hvor vi etterhvert oså kommer med referat fra møtene og hva som blir av aktiviteter, men er jo lov for dere også å komme med innspill. :yesnod:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Jeg melder på m/y Kosør med mannskap:

- datter 12

- skipshund

- hustru

- skipper

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Håper og tror at undertegnede skal finne tid til å delta, om det blir solo eller med familie er jeg usikker på. Habransa skal nok være der, men minst undertegnede.... Gleder meg og håper på et par grader mer varme enn sist gang. men like fin vær..

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Hei hei :flag:

Har ikke helt oversikten på ungene enda

..hvor mange barn er jeg ikke sikker på ennå.... 1på 10 iallefall, kansje to

:lol::lol:... ikke lett å holde tellinga....eller er det ting på gang? :lol:

 

Swande har notert datoen og håper å stikke innom i løpet av helga. Bra valg av plass for årets treff!

Link to post
Share on other sites

VI kommer så sant skuta blir ferdig..........!! :flag:

 

Stå på så skuta blir ferdig - er det roret du holder på med?

Kunne jo vært artig å treffe et søsterskib....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

 

 

:lol::lol: ... ikke lett å holde tellinga....eller er det ting på gang? :lol:

 

 

 

Mæ............... :blush: gamle kjerringa på 40 +++++

men tengte på Robert`s guttunge på 11 :lol:

 

 

Berit

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

:lol::lol:... ikke lett å holde tellinga....eller er det ting på gang? :lol:

Tja, med rimelig stor sikkerhet skal ikke eldstemann delta, også tror jeg der er noe fotballturnering (tur) for 14 åringen samme helg, også er der noe turnering her lokalt som jeg antar 10 åringen skal være med på. 12 åringen spiller håndball, som er vintersyssel, så hun blir nok med, samt minstemann på 3. Så kan du telle Swande :wink::lol:

 

Det som er sikkert, er at to skipshunder er med (for de som var der i fjor, Trixie er jo så fin, så vi måtte ha en til :rolleyes: )

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...