Racccon Startet 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2021 Hei, jeg flyttet til Son i fjor sommer. Og nå er steget tatt fra kajakk til en 19 fots snekke jeg har stående på en henger.. Det er ca 20 år siden jeg var i båtgamet nå? Jeg har satt meg på ventelister her og der.. spørsmålet er nå hvor mange år jeg må vente ? Og et annet spørsmål: om jeg setter den på vannet, er det da vanskelig å finne gjesteparkering for den i to uker? Eller får jeg ikke brukt båten før til neste år? Sitér dette innlegget Link to post
SUN960 Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Hei. Hvis du vil ha båtplass i Råde, nesten midt i smørøyet i forhold til Østfoldskjærgården så kan du få fast plass (kjøp) i dag. Send IM hvis det er av interesse. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 19.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 (redigert) Har du hørt med Son Båtforening? sonbaat.no Redigert 19.Juni.2021 av wilma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Racccon Svart 19.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2021 Hei, jeg har hørt med son båtforening(bare via havneweb vel og merke). Meldte meg inn Og satte meg på venteliste. Er vel bare å vente? Ellers er jeg interessert i å leie plass i noen uker i sommer om det er noen som har.. savner sjøen vet du? Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 20.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 @Racccon prøv å ta en telefon dit, kan jo være at de vet noe som ikke er lagt ut. Medlemsplass som blir stående tom fremover og slikt. Om det er greit å ta av og på båten på henger er det jo fin rampe der og gode parkeringsmuligheter for bil og henger. Litt mer tungvint, men en mulighet for å få brukt båten. Har du meldt deg inn har du jo tilgang til å bruke rampen. Trenger evt et nøkkelkort til bommen Sitér dette innlegget Link to post
Racccon Svart 20.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2021 Jeg får ta telefonen i bruk til det den først var ment til? Sitér dette innlegget Link to post
Petromax Svart 21.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2021 (redigert) Hvis du kommer under brua med båten din, så leier de ut plasser på det gamle båtbyggeriet oppe i elva, jeg hadde båt der i 12 år. ikke så fancy der, men om du mangler plass så kan det kanskje være noe? Redigert 21.Juni.2021 av Petromax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Racccon Svart 22.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Oppe i sonskilen? Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart Onsdag 20:38 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:38 Leser i Båtmagasinet om mange ledige plasser i Oslofjorden, også vi her i Vestfold opplever nå flere ledige plasser i havnene rundt om kring, noe som ikke har vært vanlig de siste 10 årene som jeg kan huske. Er det så mye båt som har gått til utlandet etter kollapsen av krona?? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart Torsdag 04:52 Link til dette innlegget Svart Torsdag 04:52 Scand 360 dc skrev for 8 timer siden: Leser i Båtmagasinet om mange ledige plasser i Oslofjorden, også vi her i Vestfold opplever nå flere ledige plasser i havnene rundt om kring, noe som ikke har vært vanlig de siste 10 årene som jeg kan huske. Er det så mye båt som har gått til utlandet etter kollapsen av krona?? Er mye ledige plasser her i Kristiansand og omegn også , da særlig noe mindre plasser. Men det er lenge siden det har vært såpass mye ledig, hvis man kikker inne på båthavns-kontorets sine lister. " Før i tiden" sto man jo i årevis i påvente for å få en båtplass. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart Torsdag 06:42 Link til dette innlegget Svart Torsdag 06:42 LM 605 skrev for 1 time siden: Er mye ledige plasser her i Kristiansand og omegn også , da særlig noe mindre plasser. Men det er lenge siden det har vært såpass mye ledig, hvis man kikker inne på båthavns-kontorets sine lister. " Før i tiden" sto man jo i årevis i påvente for å få en båtplass. Det er riktig det. Men fra 3,5m og oppover er det ikke allverdens å velge i. Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart Torsdag 06:47 Link til dette innlegget Svart Torsdag 06:47 Prøv Kambo Marina. Jeg har båt der og er meget fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart Torsdag 06:56 Link til dette innlegget Svart Torsdag 06:56 Det hadde vært helt topp om det var et balansert marked mellom tilbud og etterspørsel. Får håpe den gode trenden fortsetter. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart Torsdag 08:26 Link til dette innlegget Svart Torsdag 08:26 TrikkerN Lønning skrev for 1 time siden: Det er riktig det. Men fra 3,5m og oppover er det ikke allverdens å velge i. Stemmer nok det. Derfor er det jo rart at der ikke kan gjøres en omprioritering i størrelsen på plassene. Er jo i drøssevis av f.eks 2,75 plasser ledig. Måtte jo gå an å utvide noen her til en mer etterspurt størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart Torsdag 09:09 Link til dette innlegget Svart Torsdag 09:09 Det ser ut som om det sitter langt inne. Det er åpenbart behov for større plasser. I perioder hvor det står ledige plasser så burde det være økonomisk gunstig å øke lysåpninger. Så spørs det hvordan bryggeanlegget er forankret,mulig dette vanskeliggjør hele greia? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden LM 605 skrev for 22 timer siden: Stemmer nok det. Derfor er det jo rart at der ikke kan gjøres en omprioritering i størrelsen på plassene. Er jo i drøssevis av f.eks 2,75 plasser ledig. Måtte jo gå an å utvide noen her til en mer etterspurt størrelse. El barco de Sol skrev for 22 timer siden: Det er åpenbart behov for større plasser. I perioder hvor det står ledige plasser så burde det være økonomisk gunstig å øke lysåpninger. Det hjelper lite å øke lysåpning om avstanden mellom flytebryggene er for liten og utliggerne er for korte. Så med mindre det er planlagt for utvidelse helt fra starten av så er ikke dette lett å gjøre. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LM 605 Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden index skrev 1 time siden: Det hjelper lite å øke lysåpning om avstanden mellom flytebryggene er for liten og utliggerne er for korte. Så med mindre det er planlagt for utvidelse helt fra starten av så er ikke dette lett å gjøre. Det er riktig som du sier her, index. Kommer jo naturligvis mye an på hvordan selve båthavna er utformet. Hjelper jo lite å utvide åpningen i bredden hvis ikke det er muligheter for da større båter å komme noenlunde greit både inn og ut..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.