tom Cognac Svart 25.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Ugleseth skrev for 4 timer siden: De båtførere som overholder alle regler og lover til enhver tid er foreløpig ikke født , Jaså..................................???????????? Ugleseth skrev for 4 timer siden: Hvis vi sammenligner litt med veitrafikken er det et tankekors aT de som står fram og forteller hvor ille det er på sommerveiene og varsler mer politi og kontroll ikke selv klarer å forholde seg lovverket. Kan du dokumentere dette??? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Wartsila Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Sitat De båtførere som overholder alle regler og lover til enhver tid er foreløpig ikke født , selv om regelverket til sjøs er forholdsvis enkelt å forholde seg til og det å føre en båt er en svært enkel manøver Er ikke jeg født? Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Ugleseth Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Wartsila skrev 39 minutter siden: Er ikke jeg født? Du er sannsyneligvis født, og har sannsyneligvis kjørt 6 knop i 5 knops sone og har sikkert rodd ut for å berge en fender eller noe annet som har blåst overbord, uten vest. . Så enkelt er det å bli lovbryter i forbuds Norge. Til sammenligning er det tillatt å stupe fra 30 meter uten vest. Det er tillatt å klatre i stupbratte fjellsider uten tau eller kjøre i 250 kmt på en bane med bil uten sikkerhetsbelte. Er du derimot i båt koster det kr 500 pr hode og politiet prioriterer å ta flest mulig. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Hvilke baner lar deg kjøre uten sikkerhetsbelte @Ugleseth? Sitér dette innlegget Link to post
Ugleseth Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Du kan leie ei flystripe og praktisere fri fart. Sikkerhetsutstyret kan du velge selv. https://www.folkebladet.no/nyheter/article10915045.ece Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Der står det 150kmh, du farer med svada som vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 25.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 https://www.nrk.no/norge/regjeringen-skroter-10-knopsregelen-1.15551479 Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
andersb Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 på tide. Sitér dette innlegget Link to post
Ugleseth Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Den ene dagen er det livsfarlig og kjøre over 10 knop og politiet skrives ut bøter...,dagen etter er det ikke farlig likevel men fullt lovlig og ingen bøter. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Ugleseth skrev for 2 timer siden: Den ene dagen er det livsfarlig og kjøre over 10 knop og politiet skrives ut bøter...,dagen etter er det ikke farlig likevel men fullt lovlig og ingen bøter. Det er på en måte slik maktfordelingsprinsippet og parlamentarismen fungerer. Hvis du er uenig hvordan reglene og forvaltningen av disse er administrert i Norge, kan du starte et politisk parti. Er nok av befolkningen enig med meningene dine, får du makt og myndighet til å påvirke dette. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Ugleseth Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 VegJoh skrev 1 time siden: Hvis du er uenig hvordan reglene og forvaltningen av disse er administrert i Norge, kan du starte et politisk parti. Er nok av befolkningen enig med meningene dine, får du makt og myndighet til å påvirke dette. Helt unødvendig stress Veg.Joh. Det trengs bare 2 jenter på 12 år som forteller politikerene/politiet at 10 knop er bare tull og vipps blir reglene endret. Men kystvakta/politiet ville ikke høre på 91 år gamle pensjonerte fisker Arne Pedersen som nektet å bruke vest. Han fikk bot og ville ikke vedta. Det hele kunne havnet retten og trussel om fengsel. Noen ganger er det grunn til å spørre om de er ved sine fulle fem. Det står ihverfall ikke på ressurser. Man henlegger ikke slike saker. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 https://www.tv2.no/nyheter/14086449/ Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Ugleseth Svart 28.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2021 https://www.tv2.no/a/14044494/ Har googla litt. Det har vært kaos på sjøen de siste 10 årene. Jeg har gått glipp av kaoset og alle grunnstøtingene. Ikke sett noe til det. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 28.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2021 Jeg så flere båter grunnstøte i helgen faktisk, var på kjørbo gård og tittet utover noen timer, fascinerende mange som ikke vet det er en stor grunne rett utenfor der mellom kalvøya og nesøya på vei ut, og som driter totalt i ledstakene. de grunnstøtte, selv om det var flo Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 28.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2021 Ugleseth skrev for 4 timer siden: Jeg har gått glipp av kaoset og alle grunnstøtingene. Ikke sett noe til det. Med boligkommunen Svalbard som du er registrert på så er det kanskje ikke så rart..............??? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.