Martine29 Startet 28.Juni.2021 Del på Facebook Startet 28.Juni.2021 Sitter her og fabulerer om så mangt. Hva om alle gjestekaiene rundt om i Norges land hadde en liten låsbar kasse hvor de av oss som legger til kan slenge oppi ei krone eller to eller tre alt ettersom. Kunne blitt en god slant til redningsskøytene i løpet av sesongen. Men da kreves det noen ildsjeler i hver havn som ordner en slik kasse. Det var bare en tanke som slo meg, en ankerdram mindre blir kroner av det.... Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 28.Juni.2021 Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 …eller slike pantekasser som Røde Kors har i fjellheimen rundt påske? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Sequoia Svart 28.Juni.2021 Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 Fysisk pengehåndtering, med tilhørende lagring og logistikk? Høres ut som noe fra forrige århundre. Få personer går rundt med kontanter og spesielt kronestykker, - og jeg har absolutt inntrykk av at Redningsselskapet har kanaler hvor de ber om penger selv. Både Redningsselskapet og svenske Sjöräddningssällskapet sender ut disse ekstra fakturaene hvor man kan betale inn et valgfritt beløp. Det må da være bedre egnet? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 28.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 Klar over det men det hadde jo vært kult å gjøre noe på gammelmåten også, ikke alle som er medlemmer. Ikke sååå lenge sia mora strikka votter som ble solgt på basar. BACK to Basic i disse duppeditttider. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 28.Juni.2021 Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 Er vel ikkje så mange som har kontantar med seg lenger. Men plakatar med vipps-nummer kan det jo gjerne vera rundt om i gjestehamnene. For ja, det er mange båtbrukarar som ikkje er medlemmer - og dei kan betala ein slant for beredskapen dei også. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
NilsPils Svart 29.Juni.2021 Del på Facebook Svart 29.Juni.2021 Jeg har ikke hatt kontanter på flere år . . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Shore Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 Vipps for de som absolutt vil bidra. Nå er forøvrig Siw Jensen engasjert av RS, mulig hun klarer å hanke inn litt midler. VG har oppslag om dette i dag og kommer forøvrig med følgende gullkorn: – Drukner nå flere på sjøen enn på veiene https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qyr1GJ/siv-jensens-nye-jobb-skal-jobbe-for-faerre-doede-paa-sjoeen Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
willmasta Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 Ja det drukner flere på sjøen enn på veiene 😜 spørs om det ikke kommer til å fortsette slik. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 Får se om frøken Jensen får gjort noe med denne dårlige trenden da. Hvis hun lykkes og det skulle vise seg å bli omvendt, blir det tungvint å kjøre bil etterhvert. Da blir det vel påbudt med redningsvest i bil..... Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Lazyjack Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 (redigert) Shore skrev 12 minutter siden: Får se om frøken Jensen får gjort noe med denne dårlige trenden da. Hvis hun lykkes og det skulle vise seg å bli omvendt, blir det tungvint å kjøre bil etterhvert. Da blir det vel påbudt med redningsvest i bil..... Det har det vel vært i mange år.... Redigert 23.August.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 Ok? Har jeg aldri hørt, men....tenkte da egentlig i bruk, det holder jo ikke lenger at man har redningsvest liggende i båten, den skal være på... Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
NilsPils Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 Jeg har tro og håp om at Siv Jensen har respekt for folks frihet og personlige dømmekraft, og ikke bare kommer med forslag om flere påbud, som for eksempel totalt vestpåbud og nulltoleranse for alkohol. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Pequod Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Det er viktig å fendre riktig! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 NilsPils skrev for 6 timer siden: Jeg har tro og håp om at Siv Jensen har respekt for folks frihet og personlige dømmekraft, og ikke bare kommer med forslag om flere påbud, som for eksempel totalt vestpåbud og nulltoleranse for alkohol. Nå kommer jo hun fra et parti som ikke akkurat er glad i påbud av ymse slag, men man skal vel aldri si aldri… Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Martine29 Svart 24.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2021 Forøvrig anbefaler jeg Cyprus sailing på YouTube og utfra alle snuttene der så ser det ut som om båtlivet i Norge er ganske så edruelig. Elleville hendelser.... Og takk til Siv for at denne tråden våknet til live igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Lazyjack skrev for 18 timer siden: Det har det vel vært i mange år.... Du er sikker på at du ikke blander redningsvest og refleksvest? Sistnevnte er standard i bil og gir mangel på EU kontroll hvis ikke finnes. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Lazyjack Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Shore skrev 1 time siden: Du er sikker på at du ikke blander redningsvest og refleksvest? Sistnevnte er standard i bil og gir mangel på EU kontroll hvis ikke finnes. Poenget forsvinner litt når man må forklare det 🙄 Hadde mer analogi med bilbelte i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 (redigert) I Sverige kan du legge panten i kasser, så kommer sjöredningen og tømmer innimellom. Det spørs om RS gidder det her på oljeberget? Selvom vi ikke har cash lenger, er det nok av tomgods bortover. All pant vi hadde i Sverige i ferien gikk til Sjöredningen. Redigert 24.August.2021 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Her i Hunnebo er det en eller annen idrettsforening som har de blå kassene for bokser og plastflasker, men det er bedre enn at de går på fyllingen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 24.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2021 Så Lars, du bruker vel bare pappkartonger med rødt oppi... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Nei. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.