Jump to content

Båt sommer 2021, Redningsselskapet

Martine29

Recommended Posts

Sitter her og fabulerer om så mangt. Hva om alle gjestekaiene rundt om i Norges land hadde en liten låsbar kasse hvor de av oss som legger til kan slenge oppi ei krone eller to eller tre alt ettersom. Kunne blitt en god slant til redningsskøytene i løpet av sesongen. Men da kreves det noen ildsjeler i hver havn som ordner en slik kasse. Det var bare en tanke som slo meg, en ankerdram mindre blir kroner av det.... 

Fysisk pengehåndtering, med tilhørende lagring og logistikk? Høres ut som noe fra forrige århundre. Få personer går rundt med kontanter og spesielt kronestykker, - og jeg har absolutt inntrykk av at Redningsselskapet har kanaler hvor de ber om penger selv. Både Redningsselskapet og svenske Sjöräddningssällskapet sender ut disse ekstra fakturaene hvor man kan betale inn et valgfritt beløp. Det må da være bedre egnet?

• 1 måned senere...

Vipps for de som absolutt vil bidra. Nå er forøvrig Siw Jensen engasjert av RS, mulig hun klarer å hanke inn litt midler.

VG har oppslag om dette i dag og kommer forøvrig med følgende gullkorn:

– Drukner nå flere på sjøen enn på veiene

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qyr1GJ/siv-jensens-nye-jobb-skal-jobbe-for-faerre-doede-paa-sjoeen

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

NilsPils skrev for 6 timer siden:

Jeg har tro og håp om at Siv Jensen har respekt for folks frihet og personlige dømmekraft, og ikke bare kommer med forslag om flere påbud, som for eksempel totalt vestpåbud og nulltoleranse for alkohol.

Nå kommer jo hun fra et parti som ikke akkurat er glad i påbud av ymse slag, men man skal vel aldri si aldri…

Her i Hunnebo er det en eller annen idrettsforening som har de blå kassene for bokser og plastflasker, men det er bedre enn at de går på fyllingen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...