Jump to content

Mangler riktig dim på hullsag. Bore for stort og fylle epoxy/sealent eller bore for trangt og file?


Krimart

Recommended Posts

Skal sette in en ny plast skroggjennomføring. Dette er akkurat i vannskorpen. Gjengene er ca 47mm. og det det står at hullet skal være 48mm. Problemet er at det er tydeligvis veldig ukurant hullstørrelse og ingen her i nærheten har denne på lager. Jeg kan velge å bestille 48mm. på nett og vente til den kommer, bore med 45 mm og file, eller 50mm og fylle med epoxy, eventuelt Tec7 e.l. Tror kanskje jeg heller mot det siste. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 8 minutter siden:

Regner med at gjengene er 1 1/2" BSP. De er fritt etter husken ca 38mm utvendig. Du har nok mye å gå på, flensen er vel ganske stor.

Gjengene er 47mm utvendig. Flensen er mye større ja, så den vil med god margin dekke de 2-3 mm vi snakker om hvis jeg borer med 50mm. 

Link to post
Share on other sites

Da ble det saget med 50mm og fylt med epoxy. Hadde ikke tid til å vente til en 48mm kanskje kommer på torsdag. La glad-pack på gjennomføringen, blandet en skikkelig stiv epoxy med masse silica. La en kake rundt

hele gjennomføringen og trykkes denne inn i hullet. Bonus i form av «gjenger» og en platform for flensen 😁

2BC2BCFC-8EA3-4873-976D-7F16ED2C1E1C.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...