Jump to content

Spyledyse for testkjøring av utenbords på land


Basware

Recommended Posts

Hei

 

Har nettopp skaffet meg en spyledyse til å koble til hageslangen for å rense motoren av og til for saltvann.

Det jeg lurer på er om påhengsmotoren og propellen må tiltes ned i vannet for å la den gå på tomgang, eller om den kan svive i lufta.  Da ligger motoren i ca 45 graders vinkel med propellen over vannet.

Mvh Basware

Spyledyse Biltema 25-341.jpg

Redigert av Basware (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Basware skrev for 1 time siden:

Hei

 

Har nettopp skaffet meg en spyledyse til å koble til hageslangen for å rense motoren av og til for saltvann.

Det jeg lurer på er om påhengsmotoren og propellen må tiltes ned i vannet for å la den gå på tomgang, eller om den kan svive i lufta.  Da ligger motoren i ca 45 graders vinkel med propellen over vannet.

Mvh Basware

Spyledyse Biltema 25-341.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Hei, og takk for svar!  Jo visst - Otra renner ut rett ved siden av båtplassen.   Har også vært inne på denne tanken.  Ser jo rundt omkring om dette emnet at det ikke er noe man behøver å gjøre støtt og stadig.  Så jeg tror jeg velger å bruke tipset ditt og kjører opp i elva.  Arrest me if I'm wrong, men jeg regner det som mest sannsynlig at saltinnholdet i elva er lavest ved fjære?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...