Frivakt Startet 6.August.2021 Del på Facebook Startet 6.August.2021 (redigert) Nå starter den tiden på året da det er vanskeligere å nyte båtlivet rundt Hvaler. Blir sittende å stirre på sjøen foran båten i frykt for hvilke vanvittige feller som kan dukke opp i bølgene. Doble og tredoble vak som lett kan legge seg på hver sin side av kjølen og føre tauet elegant bak til propellen ser ut til å være regelen, mer enn unntaket. I tillegg er det ofte lange tau som ligger og flyter. Tok bilde av et eksempel på slik uvettig setting av redskap i dag, midt i båtleia på utsiden av Vesterøy. Her er det tredobbelt vak. I tillegg er det brukt flytetau(!) som ligger flere meter bortover sjøen. Lurer på om vedkommende som har satt ut dette har tenkt over konsekvensene dersom noen går på dette i frisk pålandsvind. Med litt vind er det lett å overse disse "tennisballene" i bølgene. Og ingen ønsker å bli liggende uten motorkraft i dette området i dårlig vær. Det burde være bøter som svir for folk som setter andres eiendom, liv og helse i fare med slik uvettig setting. Redigert 6.August.2021 av Frivakt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 6.August.2021 Del på Facebook Svart 6.August.2021 Blir like kokt i hodet vær gang jeg ser sånt flytetau i vannskorpa🤬 Fikk nesten tau i propellen i hummersesongen, da var det en IDIOT som hadde satt en lenke med teiner på grunna der det var flytetau mellom teinene og det lå tau i vannskorpa mellom vær teine 🙄 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.August.2021 Del på Facebook Svart 6.August.2021 Frivakt skrev for 1 time siden: Tok bilde av et eksempel på slik uvettig setting av redskap i dag, midt i båtleia på utsiden av Vesterøy. Det der så jo helt talentløst ut. Mest sannsynlig en hytteboer fra innlandet, f.eks. Ås, som har satt ut de teinene der Temaet har også vært oppe i denne tråden Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Frivakt Svart 6.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2021 Komodo skrev for 1 time siden: Mest sannsynlig en hytteboer fra innlandet, f.eks. Ås, som har satt ut de teinene der Touché Kan berolige deg med at denne Ås-boeren er oppvokst blant garn og teiner i havgapet på Vestlandet. Tror jeg lærte å sette teiner på en propellsikker måte omtrent da jeg lærte å sykle. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 6.August.2021 Del på Facebook Svart 6.August.2021 Er vel bare å trekke dem da og hive dem på land. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.