Jump to content

MDG vil totalfrede Oslofjorden.


pipe

Recommended Posts

Fint om du ved din morgenrefleksjon @Mouche viser eksempler på korrupsjonspåstander.

 

Jeg finner ingen i denne tråden.

 

Det nærmeste må være at MDG klarer å skape hysteriske mediaoppslag hos sine venner i journaliststanden for et tiltak som overhode ikke har rot i virkeligheten. Journalisten burde ihht til sin egen plakat gjort research, og stilt noen faktaspørsmål før han publiserte.

 

Det burde forøvrig MDG også gjort før de kom med utspillet.

Redigert av Havarita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er synderen...kommunene.

 

Hørte også på P1 Telemarksendinga at norge for 30 år siden i Nordsjøvtalen forpliktet seg til å rense nitrogen ut av avløpsvannet.

 

Teknologien finnes, det er bl.a ett firma i Sandefjord som kan tilby dette.

 

De fleste renseanleggene slipper å installere dette fordi Staten har gitt kommunene (seg selv) dispensjasjon fra kravet.

 

Det har vært mange år med rød/grønn regjering de siste 30 år uten at dette var blitt tatt tak i, hvorfor skal jeg tro på at det blir annerledes denne gangen??

 

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Havarita skrev 20 minutter siden:

Fint om du ved din morgenrefleksjon @Mouche viser eksempler på korrupsjonspåstander.

 

Jeg finner ingen i denne tråden.

 

 

Søk på innleggene til Tobixen og Ida Marie 111 så finner du noe av det jeg sikter til. Sistnevnte er en hyppig gjenganger med slike påstander!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

At Oslofjorden og Sørlandskysten dør er vår egen skyld.

Da jeg var guttunge var havet rent, måker og litt Alke og en og en annen Ærfugl, kan ikke huske at jeg så en skav og selen de bodde på Grønland og der omkring..
På 90 taller ble Selen ble fredet og kvotene så små at det ikke var lønnsomt.

 

I 1966 antok man at det var cirka 50 steinkobber langs kysten av Vest-Agder og mindre enn 20 langs kysten av Aust-Agder.To sel ble i 1956 sett i Kaldvellfjorden i Lillesand.

Hvor mange sel og Skarv er der nå?

 

Og om ikke det var nok,  etter krigen begynte Vannklosettet å få utbredelse i 1973 hadde omkring 73 % av norske hjem vannklosett .

Og for at MDG ikke vil ta bussen om vinteren fikk de lov til salte ned Oalo Pr 8 feb. 2020/21     11.213  ton med salt.. Det er også brukt 23.289 tonn med saltlake som renne ut  i fjorden, i en by der ikke er lov å dumpe snøen på sjøen,

Er det noe rart at Oslofjorden og Sørlandskysten forfaller.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

 

 

nomen skrev 38 minutter siden:

Det har vært mange år med rød/grønn regjering de siste 30 år uten at dette var blitt tatt tak i, hvorfor skal jeg tro på at det blir annerledes denne gangen??

 

 

Riktig observert...👍

Ikke minst bystyret i Oslo der disse ekstremistene sitter, viser hva de har fått til for Oslo fjorden... 

 

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder forskning og bias (jeg vil ikke kalle det korrupsjon) stoler jeg mindre på den del av forskningen der tema er på den politiske dagsorden. Typiske eksempler for meg er klima, miljø, kjønnsforskning, valgstemmer og innvandring. Forskere er avhengige av bevilgninger, oftest fra det offentlige. Det er for eksempel forbausende hvor mange rapporter som nevner klima, selv der det ikke er særlig relevant for problemstillingen. Det er vel heller ikke særlig forbausende at politikere har visst å utnytte forskningen til sin fordel . . . ?

 

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Mouche skrev for 4 timer siden:

Det er også ganske klart at disse i stor grad befinner seg godt ute til høyre (ikke Høyre) i det politiske landskapet. Bare en liten morgenrefleksjon!

 

:thumbsup:

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

nomen skrev 22 minutter siden:

Jeg vet ikke, men det kanskje slike ting @Ida Marie IIIsikter til?

 

Riktig...men er nok bare toppen av isfjellet...eller galskapen...

At de på ytre venstre forsvarer dette forundrer vel ingen...

Så er det vel bare å vente på mer person hets fra AM og medløpere...

For argumenter har de jo som kjent godt tom for lenge siden...😉

Link to post
Share on other sites

Det er mye med MDG som er positivt, og de har faktisk en del på programmet som jeg støtter.

 

Oppslutningen på de siste målingene, der de er langt over sperregrensen og mye større en for eksempel mer "seriøse" partier som KrF og Venstre, tyder på at det tross alt er en god del som er enige.

 

Men dessverre går de så ekstremt langt på de fleste områdene at det til tider blir latterlig.

 

Så min stemme får de ikke...

Link to post
Share on other sites

Ida Marie III skrev On 22.8.2021 at 16.57:

 

Mest treffende kommentaren så langt...👍👍😂😂

 

 

 

Ida Marie III skrev On 23.8.2021 at 15.33:

 

 

 

Grønt...🤔 du mener han med pipe latteren...? 

Tror han er en av bidragsyteren når det kommer til avrenning fra jordbruket...

 

 

 

Ida Marie III skrev On 24.8.2021 at 15.48:

 

👍👍👍

 

 

👍👍 helt enig, men det er argument nivået til MDG...😉

 

Ida Marie III skrev for 23 timer siden:

 

 

Å nei du, den gass produksjonen skal glødehodene i MDG stenge ned...😉😂

 

Ida Marie III skrev for 23 timer siden:

 

Aller helst ville han nok hørt på fagekspertisen i Rødt og MDG...😂😂

 

Ida Marie III skrev for 19 timer siden:

 

 

 

Helt enig...

En skal være rimelig langt over gjennomsnittet naive om en ikke forstår der...

Det samme gjelder en god del forskningsrapport...eller rettere sagt bestillingsverk som blir presentert i medier...

 

 

Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

 

 

 

Riktig observert...👍

Ikke minst bystyret i Oslo der disse ekstremistene sitter, viser hva de har fått til for Oslo fjorden... 

 

 

Ida Marie III skrev 31 minutter siden:

 

Riktig...men er nok bare toppen av isfjellet...eller galskapen...

At de på ytre venstre forsvarer dette forundrer vel ingen...

Så er det vel bare å vente på mer person hets fra AM og medløpere...

For argumenter har de jo som kjent godt tom for lenge siden...😉

 

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 7 minutter siden:

Det er mye med MDG som er positivt, og de har faktisk en del på programmet som jeg støtter.

 

Oppslutningen på de siste målingene, der de er langt over sperregrensen og mye større en for eksempel mer "seriøse" partier som KrF og Venstre, tyder på at det tross alt er en god del som er enige.

 

Men dessverre går de så ekstremt langt på de fleste områdene at det til tider blir latterlig.

 

Så min stemme får de ikke...

 

Kjenner meg igjen i dine refleksjoner!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

@Mouche Jeg skjønner ikke hvorfor du gjentar @Ida Marie III sine glimrende og treffende refleksjoner. Jeg har rapportert innlegget ditt som usaklig og bedt moderator om å slette det fordi det ikke bidrar med hverken meniger eller fakta om Oslofjorden.

 

Når noen kommer med ekstreme forslag som å frede Oslofjorden, er faktisk ekstremister veldig treffende.

Redigert av Havarita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Havarita skrev 39 minutter siden:

@Mouche Jeg skjønner ikke hvorfor du gjentar @Ida Marie III sine glimrende og treffende refleksjoner.

 

Synes du også hans omtale/tiltale av navngitte personer fortjener din honnør, heder og ære? Blir liksom litt for "lett" p idioterklære navngitte personer når disse ikke engang ser innleggene eller kan forklare/oppklare sine meninger og tanker. Skulle gjerne ha sett dere i en åpen og tilgjengelig diskusjon med disse personene, men dere gidder vel ikke bli belemret med et slikt samfunnsengasjement?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ida Marie III skrev for 3 timer siden:

Så er det vel bare å vente på mer person hets fra AM og medløpere...

 

På tide å slutte med å være så barnslig, bli voksen og seriøs!

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 2 timer siden:

Men dessverre går de så ekstremt langt på de fleste områdene at det til tider blir latterlig.

 

Det er sant, men man skal ikke glemme at det er valg 13. september - og ALLE partier bedriver valgløfter som er feitere enn den feiteste valgflesket. Det er viktig å stemme og ikke hareslere med partier man er grunnleggende uenige med. 

Redigert av altera mulier (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

altera mulier skrev 3 minutter siden:

 

Det er sant, men man skal ikke glemme at det er valg 13. september - og ALLE partier bedriver valgløfter som er feitere enn den feiteste valgflesket. Det er viktig å stemme og ikke hareslere med partier man er grunnleggende uenige med. For egen del kan jeg godt tenke meg S. Listhaug langt vekk fra Stortinget, hun hører hjemme i Brunskjortenes/jakkenes land!

Det må da være dagens beste? :clap::giggle:

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...