Jump to content

Er bruktprisene relativt høye nå pga Covid-19 og svak valuta?


dennrick

Recommended Posts

Kurante båter ser ut til å gå raskt, og til stabile priser. Med det verdensbildet vi har i dag, skal det godt gjøres å spå fremtiden. Jeg har fortsatt tro på at Norgesferie i båt vil være noe mange foretrekker. Jeg skrev her tidligere at jeg ikke trodde verden ble den den samme på andre siden av pandemien, men jeg så ikke dette komme. Ikke lenge til våren kommer nå.

Link to post
Share on other sites

Scand 360 dc skrev 56 minutter siden:

Kurante båter ser ut til å gå raskt, og til stabile priser. Med det verdensbildet vi har i dag, skal det godt gjøres å spå fremtiden. Jeg har fortsatt tro på at Norgesferie i båt vil være noe mange foretrekker. Jeg skrev her tidligere at jeg ikke trodde verden ble den den samme på andre siden av pandemien, men jeg så ikke dette komme. Ikke lenge til våren kommer nå.

Fortsetter dette veldig mye lengre, så blir diesel så dyrt, at mange nok holder seg til korte ture. Samme for bensin.

Så spørs om noen flere enn ellers velger å selge båten.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev 45 minutter siden:

Fortsetter dette veldig mye lengre, så blir diesel så dyrt, at mange nok holder seg til korte ture. Samme for bensin.

Så spørs om noen flere enn ellers velger å selge båten.

Jeg tror også at det blir mere korte turer og at en vesentlig større andel overnattinger blir i uthavner.

Link to post
Share on other sites

De fleste selger ikke, og kjøper båt når prisen på drivstoff går opp eller ned. At noen reiser litt kortere når drivstoffet er dyrt, kan så være. Men det er i hovedsak farten på sjøen som styrer forbruket. Går du i 5 knop, kan de fleste reise en hel sommer på en tank. Å det kan i grunn være veldig behagelig for alle. Prisene på båter ser ut til å stå seg godt.

Link to post
Share on other sites

Havelle skrev 4 minutter siden:

Det har vært underinvestering i olje og gass i ti år. Forbruket har bare steget.

Uavhengig av hva som skjer ellers i verden vil oljeprisene bli høye de neste årene.

 

Godt for os som jobber i Olje. blir ikke arbeidsledige på en stund vi.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev for 4 timer siden:

Fortsetter dette veldig mye lengre, så blir diesel så dyrt, at mange nok holder seg til korte ture. Samme for bensin.

 

 

I fjor brukte vi ca 80 liter diesel fra april til oktober, inkludert dieselvarmeren. Da rakk vi innom Sørlandet, Skagen, Anholt, Samsø, ++, i tillegg til alle kortere turer.

Tipper seil blir den største vinneren de neste årene.

Link to post
Share on other sites

TideRace skrev 20 minutter siden:

 

I fjor brukte vi ca 80 liter diesel fra april til oktober, inkludert dieselvarmeren. Da rakk vi innom Sørlandet, Skagen, Anholt, Samsø, ++, i tillegg til alle kortere turer.

Tipper seil blir den største vinneren de neste årene.

Om alle skulle bytte til seil, så vil det blir Jævla mye billige motorbåter for salg, siden motorbåt vel er 80% eller mere av fritidsbåter i Norge.

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Burde være mulig å gjøre ett godt kjøp på båter med innenbords V8 bensin og drev med disse bensinprisene som vi opplever om dagen.
Har lagret endel annonser i fra fjor vår/sommer som ikke ble solgt.
Kanskje ikke så rart da dette ikke er populære båter i utgangspunktet og mer populære ble de ikke etter att selgere priset inn en oppgang på 75- 100k på båter i 3-400k klassen.
Ett lite untak var det for Sea Ray Sunsport 240 der noen ble solgt men skulle man selge en båt i denne klassen i fjor så er sannsynligheten meget stor for man fortsatt eier den i dag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...